Jste ráno bez energie, motivace a raději byste zůstali celý den v posteli? Může to mít mnoho důvodů jako je nedostatek spánku, stres nebo špatné zvyky před ulehnutím do postele. A právě těmto zvykům bych se dnes ráda věnovala. Pomohou Vám nechat starosti z uplynulého dne za sebou, pročistí Vaší zaneprázdněnou mysl a připraví na další skvělý den. Takže ano, opravdu záleží na tom, jaké činnosti provádíte, než jdete spát. Pokud nad tím převezmete kontrolu a vytvoříte si vlastní 20 minutový večerní rituál, mohu Vám zaručit spokojený spánek a produktivní ráno! Pojďme na to!

Dodělejte své povinnosti do konce

Otevřete ráno oči a hned si vzpomenete na všechnu tu práci, co dnes musíte udělat, jelikož jste ji včera nedokončili? Je to velice nepříjemný pocit, se kterým se dost těžko vstává z postele s nadšením. Pokud máte stále jednu nedodělanou věc, všichni okolo vás už spí a vy už také toužíte vše odložit a nechat to na druhý den, uděláte to? Záleží na vašem uvážení, kolik času by to zabralo. Říká se, že ti nejúspěšnější dotahují vše do konce a usínají tak s čistou hlavou a svědomím. Vše je jen o prioritách. Pomůže Vám například sestavení denních úkolů podle důležitosti. Díky tomu se Vám nestane, že nad tou nejdůležitější a nejnáročnější věcí usínáte o půlnoci nad třetí kávou.

 

Odpojte se od virtuálního světa

V dnešní době potřebujete být všude a za každých okolností. Stále někdo něco potřebuje, dlouho jste se neozvali kamarádům a tolik nepřečtených e-mailů! Takhle se ale uvádíme do neustálého, a hlavně zbytečného stresu. Váš mobil může cinknout kdykoliv! Pokud ho nevypnete. Chcete usínat s klidnými myšlenkami? Musíte se naučit být chvilku sami. Jen tak se sami se sebou vyrovnáte, zpomalíte proud myšlenek a zapnete klidový režim.

Meditujte

Meditace není vůbec žádná věda. Aby ale měla své blahodárné účinky, je třeba ji praktikovat pravidelně. Je dobrá pro psychické i fyzické zdraví. Podporuje získávání energie k dosažení cílů. Zrelaxuje po náročném dni. Je čas uvolnit tělo i mysl! A to i v 5-10 minutách!

Naplánujte si zítřek a připravte se na něj

Tohle je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou byste měli dělat před spaním. Plánování následujícího dne, sepsání si všeho, co zítra musíte udělat a připravit se na to. Není snad báječné vědět, co si ráno oblečete? Že máte všechny potřebné dokumenty na důležitou schůzku už dávno ve složce? Budete tak efektivnější a produktivnější, protože jste připraveni na všechny nepříjemné situace, které se ráno stávají více než často. Pokud byste si všechno večer nepřipravili, představte si, co by se mohlo stát. Zaspíte, musíte na sebe rychle hodit zmuchlané oblečení, které jste na sobě měli včera a na schůzce zjistíte, že jste doma zapomněli přesně ty papíry, kvůli kterým jste setkání organizovali. Váš den bude jeden velký nepořádek. Proto buďte připraveni na vše!

Choďte spát pravidelně ve stejný čas

Správný time management zahrnuje i plánování spánku. Nejste už unavení z toho, jak jednou pracujete do nočních hodin, další den jste jako zakladatel zombie apokalipsy, takže jdete spát už při západu slunce, ale probudíte se velmi brzy a následující den zase nemůžete usnout? Mít přesně stanovený čas spánku Vám ušetří mnoho vrásek z rozhodování, jestli už jít do postele nebo ne a zda budete zítra dostatečně čilí. Každý z nás potřebuje rozdílnou dávku spánku, avšak není tak těžké zjistit jak velkou. Závisle na to si potom stanovte reálný čas, kdy budete vstávat.

 

 

Za co jste dnes vděční?

Někdy si ani pořádně neuvědomíme, co se nám během dne stalo a ulehčilo nám život. Pustil Vás někdo na přechodu, když jste utíkali na autobus, který jste díky tomu stihli? Usmála se na Vás paní v kavárně a popřála hezký den, díky čemuž se Vám svět zdál hned o něco lepší? Měli jste výborný oběd, dostali se v pořádku domů, strávili hezké chvíle se svojí rodinou? Buďme vděční i za ty maličkosti, kterých si většina pomalu ani nevšimne, jelikož je bere jako samozřejmost. Cítí se pak, že stále nemají ničeho dost a tato nespokojenost se s nimi táhne do všech oblastí jejich života. Jednoduše si založte deník vděčnosti!

Ne, děkuji, raději knihu!

Věděli jste, že čtení a učení se nových věcí zkracuje Vaší cestu k úspěchu? Slavní lidé jako například Bill Gates čtou knihy nebo články, dokud se necítí příliš unavení, a poté jdou spát. Čtení pomáhá rozvíjet kreativitu a zavede Vás do jiného světa.

Držím palce při tvoření večerní rutiny podle Vašich představ a nezapomeňte: Co se stalo, už nelze změnit. Akceptujte dnešek jako hotovou věc, ze které si můžete vzít ponaučení do zítřka. Odpusťte sobě i ostatním všechny chyby a nechte vše plynout. Dobrou noc.