Častokrát bych se rád někoho z představitelů starších generací zeptal, zda jsou mí vrstevníci výjimkou, či zda je normální, že sotva dospělé děti rozjíždí vlastní podniky či mají v čerstvě zletilých letech vydáno několik hudebních alb či knížek. Do víru podnikatelského života se po hlavě vrhl také dvacetiletý Vít Libovický, který přišel s originální knihou Our Love Challenges, jež obsahuje plno výzev pro zamilované páry. V Čechách oslavila nebývalý úspěch a v současné době se ji společně se svým kamarádem Davidem Makovským snaží dostat na zaoceánský trh.
Vše začalo dárkem pro přítelkyni: „Byla to bílá kniha, úplně prázdná a její smysl byl, aby do ní člověk sám napsal svůj osobní příběh.“ Právě při zapisování nevšedních zážitků přišla myšlenka, která se následně stala objektem Vítkova podnikání. Předtím by však bylo záhodno zmínit osobní příběh tohoto perspektivního mladého muže.
„Pocházím z podnikatelské rodiny. Myslím, že to na mě mělo veliký vliv, jelikož jsem nikdy jako malý neslyšel, že něco nejde či není možné a každý koníček byl u nás podporován.“ Již od patnácti let se Vítek zajímal o podnikání. „Jako každý jsem se zpočátku dostal do multi-levelu, ale až po jeho opuštění jsem začal byznys brát vážně.“ V dnešní době není snad nikdo, o nějž by se některá z mnoha multi-levelových společností neotřela. Na druhou stranu s sebou nesou i některá pozitiva, ta však mnohdy nejsou na poli jejich produktů.
„Nemohu říci, že mi to nic nedalo. Rozhodně dnes zúročuji například jednání s lidmi a nejrůznější ‚měkké dovednosti‘.“ Podobný přístup, kdy si i ze zkušenosti, jež je obecně brána za negativní, dokáže člověk odnést něco pozitivního a nadále z toho těžit není nikdy na škodu. Následně Vítek odcestoval na téměř rok do Austrálie, což pro něj byla: „jedna z nejlepších zkušeností vůbec.“
Nemohl jsem se nezeptat, v čem bylo ono vycestování tak obohacující. Okamžitě jsem byl zavalen tisícem důvodů. „Asi nejlepší pocit je, že mám druhou rodinu na opačné straně světa, kam se mohu pokaždé vrátit. Co mě také nadchlo je otevřenost lidí, jejich vřelost či přátelskost. Zdálo se mi, že se tam mnohem více lidí živilo svými menšími podniky a projekty.“ Tamější poměry by šly snad přirovnat k něčemu, jako jsou u nás živnostníci, na něž je bohužel v poslední době z nepochopitelných důvodů plivána špína ze všech stran. Přitom s malými podniky stojí a padá volný trh.
V současné době mladého podnikatele a jeho společníka nejvíce zaměstnává crowdfundingová kampaň na zahraničním portálu Kickstarter. „Člověk by čekal, že když už se dostane na největší crowdfundingový server na světě, tak kampaň půjde sama, ale opak je pravdou,“ směje se. Důvodů, proč se mladíci rozhodli pro tento způsob získávání prostředků je prý vícero. Životaschopnost knížky již ozkoušeli na tuzemském trhu, nyní jim tedy zbývá jen sehnat prostředky a expandovat dále.
Zajímavé je, že Vítek vlastně nemá žádné konkrétní plány do budoucna: „Věci se mění tak rychle, že ani nemá cenu vše do detailů plánovat. Jediná moje vize budoucnosti je snad odstěhovat se s přítelkyní někam k moři,“ povídá s úsměvem.
Závěrem se jako vždy ptám, zda má protagonista vzkaz pro Vás, čtenáře Světa úspěšných: „Není to úplně vzkaz, avšak před nedávnem jsem byl na desetidenním meditačním kurzu, který mi změnil pohled na řadu věcí. Nepředstavujte si to jako odpočinek, naopak, byly to dny plné tvrdé práce, ale měly za cíl očistit mysl od špatných návyků, kterými si škodíme. A musím říci, že lidé hledají problémy a chyby ve vnějším světě, přestože jsou jen v jejich mysli. A tu musíme pěstovat a starat se o ni.“