fbpx

2 dubna

Tvrdohlavý muž, který se rozhodl jít proti proudu a vybudoval obrovskou firmu

0  comments

Období po Sametové revoluci bylo zlatým věkem pro začínající podnikatele. Konečně byl trh svobodný a každý hledal cestičku kde a v čem podnikat. Bohužel nastalo období privatizací, kde mnoho lidí nabylo obrovského majetku ne příliš legální cestou. Ale byli i tací, kteří privatizovali, jak se patří a zaplatili veliké peníze. Jedním z nich byl i Stanislav Bernard, který v aukci koupil zříceninu pivovaru v Humpolci za částku kolem 45 milionu korun, přičemž účetní hodnota bylo kolem 9,5 milionu.

Období krachu, kape jeden za druhým

Tvrdohlavý muž dříve vydával týdeník v Opavě, ale po revoluci zjistil, že nezávislé noviny jsou jen utopie. Ani v době rané demokracie nebylo možné psát opravdu svobodně, proto raději z novin odešel a v aukci koupil pivovar. Doba byla zlá, pivo se za socializmu nevařilo nejlepší a najednou začala krachovat jedna značka za druhou a v tom krušném období měl tvrdohlavý muž svůj sen o poctivém pivě, i když mu vůbec nerozuměl, ale měl svou velmi jednoduchou vizi: „Pojďme proti proudu, nedělejme co nejlevněji, pojďme to udělat co nejkvalitněji.“

V tomto období se tvrdohlavý muž odstěhoval od Humpolce jako naplavenina a sklidil obrovskou vlnu kritiky a nenávisti.  Nikdo nevěřil, že dokáže humpolecký pivovar postavit na nohy, ale dnes, kdy je velice úspěšný už nikdo neřekne ani slovo. Toto těžké období dokázal tvrdohlavý muž překonat díky výborným spolupracovníkům a také díky velké podpoře rodiny. Jeho syn šel dokonce studovat ekonomickou školu, aby mohl být ve firmě užitečný. A jak sám majitel tvrdí, jeho syn se stal velikým přínosem pro celou společnost. Ale zdaleka největší pomoc byla práce: „Víte, v té době bylo tolik práce, že na lámání si hlavy s pomluvami prostě nebyl čas.“

(Ne)odborník na pivo, odborník na marketing

Jak sám říká, tak pivu nerozumí, ale pozná dobré pivo, protože:

Věci jsou jednoduché, buď to chutná, nebo to nechutná

Jeho firma má velmi osobitý styl, prostě vlastní cestu. V roce 2015 dostal ocenění World Beer Award. Což samo o sobě ukazuje kvalitu značky a výborně odvedenou práci. Zároveň vyniká osobitým stylem reklamy. „U nás je velmi uvolněná atmosféra, na poradách se nikdo nemusí bát přijít s čímkoliv, každý nápad může skrývat poklad. Pocit strachu ve firmě je největší problém jaký může být. A to u nás není, proto máme zdánlivě šílené nápady.“

Každý si určitě vzpomene na výborně provedenou kampaň na nealkoholické pivo S čistou hlavou, kde se objevil majitel pivovaru holohlavý. V rámci kampaně byla i reklama na ochucená piva, kde pokrývku hlavy tvořilo ovoce. Zatím aktuální kampaň ukázala pivo jako šperky v podobě prstýnků, náušnic nebo náhrdelníků. A je pravda, že jejich pivo je skutečně šperk!

Bernard, je jeden z příkladů, že nejjednodušší cesta není vždy ta správná. I v době kdy každý šetří, kde se dá, se může prosadit značka, která nebojuje cenou, ale kvalitou, chutí a poctivostí. Jen doufám, že si každý člověk, který si přečte tento článek, a chce založit vlastní firmu, vezme ponaučení, že s kvalitou a poctivostí se v dlouhodobém měřítku dostane nejdál.


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center