Podle statistik krachuje 80 % začínajících projektů během prvních dvou let. Dále se dozvíte, jaké jsou nejčastější důvody selhání mladých firem a jak toto riziko eliminovat.

Podnikatelský záměr

Jste na začátku a máte jen myšlenky ve své hlavě. Řadu z vás čeká rozhodnutí vyjít z komfortní zóny a začít makat na svém projektu. Má-li být podnikatelský záměr úspěšný, musíte si v každém případě udržovat objektivitu. Je dobré postupovat dle jasné koncepce. Momentálně frčí CANVAS. I laik, díky tomuto postupu, začne lépe chápat konsekvence svého businessu. Metod, jak postupovat je více, záleží na vaší preferenci. Každopádně Vám to umožní nahlédnout na svůj záměr v širších souvislostech. Pracujte se swot analýzou a nebojte se v dílčích bodech poradit s odborníky ze svého okolí. Jakmile vypracujete první prezentaci, vyzkoušejte si oslovit své kamarády, rodinu, známé. Získáte nové poznatky a první reakce potencionálních zákazníků. Ke svému záměru přistupujte čas od času cynicky z pohledu zákazníka.  Zaplatil bych za svůj produkt?

Kompetence

Je  příjemné, ukájet se představou, kde jako velký šéf řídím ostatní a jezdím v mercedesu. Ruku na srdce, máte dostatečné kompetence k tomu, aby jste zastávali klíčové funkce a plnili náročné úkoly? Ano, každý má právo na chyby. Poznal jsem mnoho podnikatelů, kteří skočili do businessu bez zkušeností a zkušeností. Většina z nich skončila v červených číslech. Jen těm, kteří si byli vědomi svých nedostatků a tvrdě pracovali na svém osobním růstu, se podařilo nastartovat úspěšnou firmu.

Stanovené cíle

Strategii nelze měnit každý den. Součástí plánování jsou i jasně definované cíle případně milníky, kterými měříte úspěch čí neúspěch. Na základě zpětné vazby získáte jasnou představu, zda li se ubíráte správným směrem. Pokud se vám nedaří dosahovat stanovených cílů, nastal čas na revizi strategie. Při hodnocení bilance ex post máte tendenci subjektivně manipulovat s čísly tak, aby ukazovala, co potřebujete. Takovým způsobem se u nás obecně velmi dobře manipuluje s čísly a výsledky statistik.

Ostrý Start

Nabízí se několik situací, jak vše pokazit na startovací čáře.

Promeškaný start – čekáte příliš dlouho a váš nápad mezitím uchopí konkurence. Pokud jste dostatečně motivovaní a máte finanční krytí a nadbytek invence , máte možnost učit se od konkurence a v druhém kole je předběhnout.

Předčasný start – vyrazíte na trh nepřipraveni. Nemáte finanční krytí na soukromé  a firemní výdaje. Velmi rychle se dostáváte pod tlak. Obzvláště při aktivní konkurenci vás čeká rychlá smrt. Na druhou stranu, pro někoho je práce pod tlakem velmi silná motivace. Jestli tuto hrozbu dokážete proměnit ve svou výhodu ,máte dostatek energie a dokážete udržet tempo, máte svou šanci.

Optimální start – pro přípravu jste udělali maximum. Váš produkt/služba je dírou na trhu a máte náskok před konkurencí. Jste v ideální pozici. Hlavně neusnout na vavřínech. Pokračujte v tempu a buďte ve střehu. Konkurence si vašeho úspěchu jistě všimne.

Chcete se vyhnout počátečním chybám v businessu?

Ve spolupráci s online magazínem www.svetuspesnych.cz jsem pro Vás připravil workshop pro začínající podnikatele. Plánujeme pořádání na jeden ze srpnových víkendů. Společně strávíme 4 hodiny skupinové práce nad vašimi projekty a seznámím vás s klíčovými informacemi pro váš úspěšný start.

Běžná cena činí 1200,-
Pro čtenáře světa úspěšných pouze 600,-

Omezená kapacita: rezervujte si místo včas.
Místo konání: Praha

Zájemci o tento akční den za tuto akční cenu piště na email info@svetuspesnych.cz a jako předmět uveďte akce podnikání.