Cítíte se někdy unavení a bez energie? Do ničeho se vám nechce? Rádi byste ve svém životě udělali velkou změnu, ale prostě na to nemáte dost síly? Naprosto to chápu. Dříve jsem takový život žil, ale pak jsem začal studovat typický den úspěšných lidí překypujících energií. Jejich principy jsem aplikoval do svého života.

Níže vám předkládám svůj vlastní typický den a v něm několik tipů a rad, jak mít stále přebytek energie. Díky tomu si konečně více užívám života, mám víc energie, a dokonce zastanu i více práce a mám dost času na rodinu a přátele.

Jak takový můj typický den vypadá?

RÁNO

Vstávání s motivací

Ráno mě probouzí příjemná melodie (doporučuji zvuky přírody) či moje oblíbená motivační nahrávka. Kdo nespí s pootevřeným oknem přes noc jako já, otevřete okno ve svém pokoji nyní.

Teplá voda k snídani

Hned po tom, co vstanu, si dojdu natočit vodu z kohoutku o teplotě lidského těla (cca 35-37 C°). Proč? Protože kdyby byla příliš studená, tělo by si ji muselo na vlastní energetické výdaje ohřát na požadovanou teplotu. Osobně doporučuji chladnější vodu pouze pro osvěžení v parném létě nebo při cvičení. Někdy sáhnu i po kvalitním zeleném čaji.

Rozcvička

Nyní mě čeká rozcvička. Chci se po ránu zahřát a procvičit svaly, které nejsnáze ochabují. Osobně úplně nejraději dělám „Pozdrav Slunci“, ale doporučuji i cvičení s názvem ,,5 Tibeťanů‘‘.

Snídaně je základ dne

Co se snídaně týče, snažím se být kreativní, ale držím se striktně zásady, aby mě pokrm nabil energií a dodal mi potřebné živiny. Udělat si ovesnou kaši s ovocem, ovocné smoothie či prostý ovocný salát zvládne každý.

Přepněte na SMÍCH

Hned po snídani přichází důležitá věc, u které se vždy velmi pobavím. Postavím se k zrcadlu a vyslovím nahlas 3x za sebou „Jsem nejlepší!“ Dále se začnu bezdůvodně smát! Ano, čtete dobře, bezdůvodně. Tuto terapii smíchem praktikuje dr. Karel Nešpor, jenž je primářem psychiatrické léčebny v Bohnicích. Dělejte to alespoň 2 minuty. Mozek totiž neví, co se tam venku děje, a tak pokud vidí, že se smějete, začne produkovat hormony štěstí, a díky tomu se vám rázem zlepší nálada.

Nyní mám tedy splněné své biologické potřeby, jsem zahřátý a dobře naladěný.

Zbývá si ujasnit, proč tu dnes jsem a co budu dělat. Napsal jsem si svou motivační řeč, která mě každé ráno zaručeně nakopne. Jsou tam věci, na kterých mi záleží, a proto dělám to, co dělám. Ve škole se na rozdíl od svých spolužáků cítím velmi dobře.

ODPOLEDNE

Odpoledních dvacet

Odpoledne (v rozmezí 15:00 – 17:00) si na 20 minut zdřímnu. Je vědecky dokázáno, že toto malé zdřímnutí způsobí zvýšení pracovní efektivity až o několik desítek procent.

Vypněte na procházce

Je čas vypnout. Všeho nechte. Zklidněte mysl a zrelaxujte se venku na čerstvém vzduchu. Sluneční paprsky prospějí vaší pokožce a zároveň vás nadopuje serotoninem, což je hormon, který se produkuje během dne. Mnoho lidí při snížené hladině serotoninu pociťuje více stres a depresi.

Je dobře známo, že chůze je nejzdravější pohyb.

Tip pro vás: Už jste vyzkoušeli chůzi či dokonce běh na boso? Ten pocit se nedá slovy popsat.

Hýbete se?

V mém rozvrhu dne nechybí ani cvičení. Denně cvičím s vlastní vahou těla a občas si jdu zaběhat. Poté si dám ne studenou, ale ledovou sprchu, protože jak říká ikona ve workoutu Adam Raw: „Ledová sprcha? To je steroid!“ . Nabije vás energií a podpoří tvorbu testosteronu. Má pozitivní vliv na všechny orgány v těle a učiní vás odolnými vůči nemocem.

Vědomá a opravdová relaxace

Žijeme ve velmi uspěchané době. Proto jsem se naučil také relaxovat. Denně alespoň 30 minut medituji a výsledky se opravdu dostavují. Cítím se skvěle!

Věděli jste, že sledování televize vyčerpává? Vy sice jedete na autopilota a nemusíte nic dělat, ale pro mozek to je velká spousta informací, které u toho musí vstřebávat a zpracovávat. Proto to není příliš vhodný způsob relaxace.

Naučil jsem si masírovat obličej. Opatřil jsem si kokosový olej, který krásně voní, a používám techniku, která je uvedená zde.

VEČER

Lehká večeře

Je tady večer a čas spánku se kvapem blíží. Ještě si dám něco lehkého a zdravého k večeři (max. 3 hodiny před spánkem). Já osobně volím nejčastěji zeleninu na různé způsoby.

POZOR! Konzumace masa nebo těžkých smažených potravin ve večerních hodinách zapříčiní, že váš žaludek a střeva budou muset v noci vynaložit velké množství energie na trávení těchto jídel, a váš spánek bude méně kvalitní.

Co před spaním

Hodinu před spaním vypínám PC, TV i mobil proto, že světlo, které vyzařují tyto spotřebiče, velmi narušuje kvalitu spánku. Například běžná žárovka září bílým světlem, to tak nevadí, ale spotřebiče vyzařují světlo modré a to je pro Vaše oči přímo šok! Dlouho potom, co jste spotřebič odložili, ještě doznívá jeho efekt a oči jsou ve stresu.

Příjemná aktivita a navíc velmi prospěšná je čtení.  Najděte si ten čas na svou oblíbenou knížku. Pomůže to Vaší slovní zásobě a navíc se něco dozvíte, pokud dáváte jako já přednost knížkám autorů z osobního rozvoje. Dále nezapomenu poděkovat za úžasně prožitý den a těším se na ten, co přijde zítra.

Spánek

U spánku samotného není nejdůležitější sledovat délku, ale cykly, kterými projdu. Pro příklad: Já spím 3-5 hodin denně a mám mnohem více energie než lidé v mém okolí, kteří spí víc. Ne, nejsem vyvolený a ani nemám poruchu spánku, ale pokud pochopíte základní principy, jak spánek funguje, velmi vám to usnadní život a ušetří hodiny času denně.

Rozhodl jsem se, že téma SPÁNEK si zaslouží samostatný článek, jelikož je to opravdu velké téma. Jdu se do něho pustit a vy se máte na co těšit!

Máte otázky? Zajímá vás můj názor nebo zkušenosti? Neváhejte mi napsat do komentářů!

TO NEJLEPŠÍ SI SCHOVÁVÁME PRO ODBĚRATELE NAŠEHO NEWSLETTERU. POKUD CHCETE PRAVIDELNĚ DOSTÁVAT TAJNÉ INFORMACE Z OBLASTI PODNIKÁNÍ A OSOBNÍHO ROZVOJE, PŘIDEJTE SE DO NAŠEHO NEWSLETTERU ZDARMA, KTERÝ NAJDETE NÍŽE.