fbpx

3 ledna

Šéfem sama sobě | Petra Györgyová

Petra Györgyová je zkušená mladá módní návrhářka s dlouholetou praxí pro přední módní značku.  Její cílevědomost a odhodlání ji ale přivedlo k vytvoření vlastní značky specializované na zcela originální pánské košile. Kromě samotného šití, které Petra většinou přenechává zkušeným českým švadlenám, stojí za celým procesem sama. Od výběru dodavatele materiálu na veletrhu, přes návrh, práci se zákazníkem, až po tvorbu střihu a stříhání, je Petra osobitou tváří Prague tailor. Tato módní návrhářka se rozhodně nebojí porušovat pravidla a využít své kreativity naplno. Nyní Petra chystá spoustu novinek a konečně si na své, u této talentované módní návrhářky, přijdou i ženy.

Foto: Jakub Jacko

1. Jak tě napadla myšlenka stát se módní návrhářkou? 

Když nad tím tak přemýšlím, asi bylo hned od začátku dáno, že budu dělat právě to, co dělám. Už jako malá jsem trávila hodiny navrhováním šatů a interiérů. Vystudovala jsem oděvnictví, oděvní návrhářství a osm let pracovala jako konstruktérka střihů u Pietro Filipi. Získávala jsem zkušenosti, spolupracovala s těmi nejlepšími a rozšiřovala si obzory. Byla to obrovská zkušenost a Pietro pro mě vždy bude srdeční záležitostí, ale bylo na čase se osamostatnit. 

2. Jaké byly tvé začátky a jak náročné bylo prorazit mezi konkurencí?

Před dvěma lety jsem se rozhodla založit Prague tailor. Cítila jsem se dostatečně zkušená, chtěla jsem realizovat své nápady, založit vlastní značku a postavit se na vlastní nohy. Doba přála kvalitním produktům, BESPOKE košile vyrobené v Praze měly šanci uspět. Od konkurence mě odlišoval především osobní přístup a nekonvenční vzhled. Prague tailor nebyla nikdy pouze výrobcem košil, byla především službou a procesem, kdy vzniká nový kus oblečení, který vystihuje kým klient je, respektuje jeho individualitu a splňuje jeho potřeby.

3. Co byly největší překážky a jak se ti je podařilo zvládnout?

Největší překážkou jsou vždy jen vlastní limity a strachy. Když jsem se naučila nebát se nových výzev, posouvala jsem sebe i svůj byznys výrazně rychleji.

Foto: Jakub Jacko

4. S kolika produkty jsi začínala a kolik jich máš teď?

Na začátku byly dvě kolekce o dvanácti košilích v klasičtějším stylu. Postupem času vnikaly dyzajnovější modely a v současné době je na webu prezentováno devatenáct tipů košil. Během osobní schůzky si klient může vybrat z mnoha detailů a sestavit si vlastní originální košili na míru.

5. Jak vnímáš své podnikání teď?

Cítím se být na rozcestí. Už jsem dostatečně prezentovala styl, kterým se chci ubírat a nyní bych ráda dala svému podnikání novou formu. Začínám delegovat část práce na odborníky, kteří respektují tvář značky, a já se mohu soustředit na kreativní a řemeslnou část.  Přijímám dámské zakázky a tvořím novou dámskou kolekci, která bude prezentovaná během ledna.

6. Máš nějaké rady a tipy pro začínající podnikatele?

Neseďte doma. Vyrazte ven mezi lidi, aby vaše okolí vědělo, co děláte. Jedině pak vás může správně doporučit a spojit s případnými klienty a pomůže vám správně nastartovat byznys.

Dělejte to srdcem. Pověst máte jen jednu a pokud se budete snažit někoho ošidit nebo něco odfláknout, tak se vám to vrátí.

Naučte se říkat ne, protože nejde vždy vyhovět všem. Pokud si od začátku nesednete s klientem a cítíte, že to není ono, nelamte to přes koleno. Na výsledku to bude znát. Jedno asertivní ne hned na začátku ušetří čas i peníze vám oběma.


Tags

móda, návrhářství, originalita, podnikani


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center