Gentlemen’s… Tým mladých lidí, kteří při snaze zkrášlit sebe, našli cestu, jak zkrášlit všechny. Přinášíme vám rozhovor s Gentlemen’s. Ondřej a Matěj jsou lidé, kteří přinášejí do našich ulic nejen elegantní styl, ale i etiketu pravého gentlemana.
Chovej se ke každé ženě, jakoby si byl do ní zamilovaný a ke každému muži, jakoby ti byl nadřazený! Brzy si tak získáš pověst dokonalého gentlemana. – Oscar Wilde
Dominik Hamaj: Ahoj, jsem opravdu rád, že si spolu můžeme popovídat a našim čtenářům přiblížit, co vše stojí za značkou Gentlemen’s. Mohli byste se prosím na začátek v krátkosti představit?
Gentlemen’s: Ahoj Dominiku, i nás těší, že si můžeme popovídat o našem projektu. Celá myšlenka Gentlemen ‚s vznikla někdy na začátku roku 2013. Zjednodušeně řečeno, měli jsme z naší strany poptávku po určitých produktech. Měli jsme problém, i přes pestrou škálu obchodu, tyto produkty sehnat. Začalo to jednoduše, googlením pánských náramků, které jsou kvalitní a dostupné v zahraničí. Narazili jsme na klasický problém. Produkty, které jsme nejvíce chtěli, nešli dopravit na Slovensko. Sami jsme si sehnali komponenty a poskládali si první náramky. Velmi rychle přišly první pozitivní reakce okolí. Co tedy začalo jedním-dvěma náramky, dnes pokračuje stovkami produktů, s dalšími ve výrobě, či jednání.
Dominik Hamaj: To je skvělé. Líbí se mi vaše odhodlanost přinést do našich končin něco nového a elegantního. Takže to začalo pánskými náramky. Měli jste s nimi velký úspěch a i nadále jsou žádané. Jaká byla vaše strategie poté?
Gentlemen’s: Neustále se snažíme rozvíjet produktové portfolio. Představujeme nové kategorie produktů od naší vlastní značky, ale zároveň spolupracujeme i s jinými, zejména slovenskými a českými značkami. Nezapomínáme však na doplňování současného portfolia o nové druhy a modifikace těch starých. Exkluzivní kolekce náramků pro muže a ženy.
Dominik Hamaj: Takže se vaši zákazníci mohou neustále těšit z nového zboží. Tak to má být. Mohli byste nám nyní přesněji definovat styl, který reprezentuje vaše značka?
Gentlemen’s: Přesně tak, naši zákazníci se mohou těšit z nových věcí, na kterých neustále pracujeme. Náš eshop Gentlemen ‚s nabízí našinci možnost obléci se jako pravý gentleman. Přinášíme množství inspirace v podobě článků o pánské módě, či zajímavé rady, tipy a triky pro slovenského nebo českého gentlemana. Nereprezentujeme jen styl, ale tak říkajíc životní krédo, protože „být gentlemanem“ neznamená jen se dobře obléknout. Je to hlavně o skutcích.
Dominik Hamaj: Myslím, že heslo: „Gentleman, to není styl oblékání, je to poslání.“ je u vás na správném místě. Na vašem blogu jsem narazil na množství praktických rad ohledně pánské módy a etikety pravého gentlemana. Přibližte prosím našim čtenářům, jaké vlastnosti by měl mít skutečný gentleman.
Gentlemen’s: Gentleman se snaží každý den vypadat a oblékat se co nejlépe, protože nikdy neví, kdy se setká se svým budoucím nejlepším klientem nebo s celoživotní láskou. Není to však až tak jednoduché, gentleman by měl být: zodpovědný, sebevědomý, nikdy nezvyšuje hlas. Měl by být fit a zdravý, vyvaruje se vulgarismům, přísný, ale spravedlivý, drží slovo… Je toho skutečně mnoho, ale hlavně by se měl snažit dělat svět lepším.
Dominik Hamaj: Naprosto s vámi souhlasím. Do čeho by se neměl bát investovat tradiční gentleman, aby byl stylový a in? Viděl jsem ve vašem e-shopu dokonce několik dřevěných motýlků. Máte nějakou radu pro mladé muže, kteří tyto řádky čtou?
Gentlemen’s: Obchody jsou plné oblečení, které je stylové a krásné. Jsou však kousky, které jsou univerzálnější, než ostatní. Jsou to věci, které jsou nositelné v různých kombinacích a provedeních, což je činí neocenitelnými, především pokud si chcete vybudovat skvělý šatník. Není umění utratit velký obnos peněz za šatník, ale nakombinovat různé variace z toho, co už máte doma. Nemělo by vám v šatníku chybět šedé véčkové tričko, bílá košile, oblek, hnědé oxdfordky, či tmavomodré džíny. Co se týče dřevěných motýlků a jiných pánských doplňků, netřeba se bát experimentů. Nebojte se jít i do extravagantnějšího oblečení, pokud vypadáte dobře! Máme v nabídce i pletené kravaty, které zatím nejsou tak časté na slovenský mužích. Neznamená to však, že tyto kravaty nenosíme. Dají se stejně dobře zkombinovat s oblečením, jako klasické kravaty.
Dominik Hamaj: Krásné jste nám předvedli, že jste v tomto oboru doma. Plánujete mít i kamennou prodejnu? Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Gentlemen’s: Kamennou prodejnu aktuálně nemáme, ale máme naše produkty vystaveny v pár kavárnách, se kterými jsme uzavřeli smlouvu. Kamenná prodejna je v našich plánech, ale snažíme se dělat věci postupně – krok po kroku. Naším nejbližším plánem je větší rozvoj v České republice, protože věříme, že máme co nabídnout i na tomto trhu.
Dominik Hamaj: Už několikrát jsme zmínili váš blog, řekněte nám o něm něco více.
Gentlemen’s: Náš blog o pánské módě se těší rostoucí popularitě. Dnes už s úsměvem vzpomínáme na časy, když ho četlo pár desítek lidí, z toho většina našich známých. Také nám úsměv vykouzlí vzpomínky na první úspěšné dny, když nám nečekané nárůsty návštěv způsobovaly nefunkčnost webu. Dnes se pohybujeme v tisících návštěv v den zveřejnění blogu na sociálních sítích.
Dominik Hamaj: Jakou formou máte zajištěnou reklamu?
Gentlemen’s: Vydali jsme se cestou online marketingu. Působíme především na facebooku, kde kromě blogů uveřejňujeme i naše produkty a inspiraci pro ostatní. Tento model se nám velmi osvědčil. Offline reklamu vůbec nevyužíváme, ale určitě jsme na ni nezanevřeli. Předpokládám, že se k ní dostaneme někdy v budoucnu.
Dominik Hamaj: Závěrem charakterizujte hlavní vizi Gentlemen’s. Jaký odkaz za sebou chcete zanechat?
Gentlemen’s: Chceme přinášet lidem množství inspirace ze světa, ale i od nás. Mnoho našich fanoušků nám píše a hledá u nás rady, které rádi poskytneme kdykoliv. Chceme dosáhnout toho, aby Gentlemani nevymřeli, protože dnešní doba na nás trošku zanevřela.
Dominik Hamaj: Děkuji za inspirující rozhovor. Přeji vám mnoho pracovních i osobních úspěchů.
Gentlemen’s: My děkujeme a přejeme hodně úspěchů. Kdyby cokoliv, jsme tu pro vás. Team Gentlemen ‚s