fbpx

2 dubna

Proč je potřeba zákazníka vnímat s pokorou? Tady je pár prostých důvodů

0  comments

Pro obchod je zákazník klíčovým prvkem. Znalost informací o tom, kdo, kolik, kdy a jakým způsobem u nás nakupuje včetně motivů nákupů, je cílem vlastníků, managementu, marketingových odborníků a nejen těchto lidí.

Před časem mi od mého kamaráda přišel e-mail. Napsal mi v něm, že jak mě zná, tak mi posílá něco, co mě bude zajímat. A měl pravdu. Vážně mě zajímají informace z praxe, nad kterými se můžeme zamyslet, více či méně souhlasit, mít pokoru, inspirovat se atp.

Rozhodl jsem se s drobnými úpravami obsah tohoto zajímavého e-mailu předat i vám, milí čtenáři. Níže zmíněnými body bychom se měli řídit.

  • Zákazník je u nás nejdůležitější osobou a je jedno jestli se dostaví osobně, napíše, nebo zatelefonuje.
  • Zákazník je někdo, kdo k nám přichází se svým přáním! Naší snahou je toto přání splnit – optimálně jak pro něho tak pro nás.
  • Zákazník nás nikdy neruší v práci! Neděláme mu laskavost tím, že mu sloužíme, ale on ji dělá nám tím, že nám dává příležitost.
  • Zákazník není závislý na nás, ale my na něm.
  • Zákazník není někdo, s kým je nutno bojovat. Ještě nikdo nad svým zákazníkem nezvítězil.
  • Zákazníka je lehčí si udržet, nežli jej znovu získat.

Ještě doplním (a rozhodně nebudu sám), že zákazník může svým hlasitým chováním dělat „scény“. Je potřeba se nad takovými případy povznést. Ano, často je to velmi těžké. Ale takový zákazník vlastně trénuje znalost našich produktů a služeb, naše komunikační a psychické dovednosti. A my chceme být trénovanější, zkušenější, lepší!

Související článek: Jak správnými argumenty porazíte kohokoliv. Těchto 5 dovedností vám k tomu pomůže

Ve skutečnosti jsou všechny nároky a pokroky v oblasti zákaznické spokojenosti důsledkem technologického vývoje a vývoje ve společnosti.  A tak vyvíjejme i své znalosti a dovednosti.


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center