Vžijme se do role, že jsme například obchodním manažerem.
Stačí nám naše skvělé obchodní dovednosti, perfektní komunikační schopnosti, prostě ovládání všech technik potřebných pro obchod?
Nestačí!
Zmíněné vlastnosti jsou samozřejmě důležité (nutné), ale k profesionalitě je potřeba ještě něco více.
„Kdo chce jiným svítit, musí sám zářit.“
Zdeněk Pohlreich
Dnes jsou firemní činnosti velmi úzce provázány. Jednotliví vedoucí musí mít přehled o firemní strategii, procesech i kultuře. Čím více svou firmu známe, tím více si ulehčujeme svou každodenní práci nyní i v budoucnu. A to ať máme jakoukoliv profesi či funkci.
(Nejen) zmíněný obchodní manažer se neobejde bez:
- kvalitních produktů
- správné logistiky
- cíleného marketingu
- spolehlivého finančního oddělení
- fungujícího IT
- klíčových osob
- další podle aktivit a povahy firmy
Nadhled nad fungováním podniku a trhu se nezíská lousknutím prstu. Jedná se o dlouhodobý a pravidelný cyklus spojený s naším aktivním přístupem. Čím větší je náš zájem a aktivita, tím většími profesionály jsme.
Související článek: 4 body, díky nimž budete řídit tým jako „jako Bůh“
„Budeš v životě dělat hlouposti, ale dělej je s nadšením.“
Colette
Dělejte, co vás baví a postupně se při tom otrkávejte. Mnohdy vás mile potěší zdatnosti, o kterých jste u sebe ani nevěděli. Osvojujte si je. Nikdy není pozdě na to stát se tím, kým chcete být. Mějte důvěru v sebe a přesvědčení, že svým aktivitám a cestě rozumíte. Sněte a poslouchejte svou intuici. Budete se cítit skvěle a vaše výkony půjdou brutálně nahoru.
Toto všechno platí i v životě osobním. I v něm musíme mít nadhled.
Související článek: Špatní učitelé, kteří to myslí dobře
Každý proaktivní a zodpovědný člověk pracuje tak, aby si plnil svá přání a cíle, vyhledává a přivádí do praxe nové nápady a inspirace, své výsledky se snaží neustále zlepšovat. Proto často ani nepočítá nebo nevnímá svoji pracovní dobu. S vervou a vytrvalostí má motor, který ho žene dopředu. A přitom s pokorou ví, že musí ovládat mnoho dovedností.