„Přesnost vede k úspěchu“… Logo firmy, které vypovídá za vše. Kdo z nás kdy na sobě neměl přístroj, který určuje čas? Myslím si, že každý. JUDr. Robert Bezek společně se svým kamarádem, kterého poznal na stáži v USA, rozjeli business, díky kterému je jejich firma na prvních příčkách v oblasti hodinek.
Nejde totiž o ledajaké hodinky, které můžete pořídit všude. Firma K&B time si zakládá na hodnotách, které zákazníkovi přinesou téměř vše. Filozofie firmy je založena na:
přesvědčení, že jen čestný a ochotný přístup, spojený s kvalitním servisem, může přinést pocit uspokojení našim zákazníkům.
I díky této filozofii, kterou se řídí celá firma, má úžasné a úspěšné ambasadory. Roman Volak, třicetinásobný mistr světa v kickboxu, karate a kung fu. Jan Gemanus, čtrnáctinásobný mistr světa v páce. Tito mistři jsou tváří hodinek na Slovensku. Zde ale působnost firmy nekončí. Její jméno se objevuje v celé Evropě.
Jestli vás napadá otázka, čím jsou tyto hodinky tak zvláštní a jedinečné, naleznete odpověď na dalších řádcích. Firma K&B time se stala výhradním distributorem hodinek značky LÜM-TEC pro celou oblast Evropy. Jedinečnost a inovativnost hodinek značky LÜM-TEC spočívá právě v jednom důležitém momentě, a to, že hodinky Lüm-Tec jsou navrhované prostřednictvím špatné vazby mezi zákazníkem a sběrateli z celého světa na jedné straně a samotnou společností Wiegand Custom Watch, LLC jako výrobcem na straně druhé.
Společnost je přináší s množstvím funkcí a v kvalitě, kterou je nemyslitelné dosáhnout bez vynaložení tisíců eur. Mladá americká společnost LÜM-TEC se zaobírá výrobou limitovaných edicí, jejichž unikátní design a patentovaná technologie „Maximum Darkness Visibility“ vás na první pohled zaujme a nenechá vás chladnými ani na moment.
„Je velkou škodou, že se prostřednictvím fotografií nedá vystihnout jejich perfekcionismus a krása. Jednoduše to musíte vidět na vlastní oči.“
V čem jsou hodinky unikátní? MDV technologie – „maximální viditelnost ve tmě“. Jedná se o speciální 6 vrstvovou aplikaci Super-LumiNovy, která se aplikuje na chemicky upravený bílý základ, způsobující neuvěřitelně jasný, luminiscenční, světelný náboj. MDV ručičky a číselník jsou mimořádně viditelné za každých světelných podmínek.
Technologie MDV je opravdu neuvěřitelná. Hodinky ve tmě doslova září! Design hodinek je přepracovaný do nejmenšího detailu. Pro hodinky LÜM-TEC jsou charakteristické přehledné MDV číselníky a použití nejlepších materiálů. Na Slovensku bylo zřízeno servisní středisko pro celou Europu, takže v případě jakýchkoliv problémů je možné hodinky odborně, citlivě a rychle opravit. Hodinky LÜM-TEC jsou podle prestižního amerického fóra momentálně poměrem cena, kvalita a design jedny z nejlepších na trhu.
Teď už víte, čím je firma výjimečná, jakou technologii používají, s kým spolupracují a kde je všude naleznete. Nyní se zaměříme na to, jak celý nápad vznikl. JUDr. Robert Bezek vám odpoví na otázky, které vám mohou pomoci ujasnit si, jak je to s nápadem, který chcete převést do reality.
Roberte, jak to celé začalo?
Náš byznys nebyl na začátku založený na nějakém dlouhodobém vztahu k hodinkám jako takovým. Hodinky se mi jako doplněk k oblečení vždy líbily, ale nepřikládal jsem jim zvlášť důležitý význam v porovnání například s botami… V mém případě to byla víra, která se zakládala na sebevědomí a jistotě v očekávání, že jsem schopný nastartovat jakýkoliv byznys, pokud budu k zákazníkům přistupovat čestně a ochotně.
V době studií na vysoké škole jsem spolu se svým dobrým kamarádem poznal pana Chrise Wieganda, který měl svůj sen vyrábět pánské náramkové hodinky a do výroby byl ochotný dát všechno. Hlavně svůj čas. Chris se v té době věnoval nanášení luminiscentní vrstvy (jejíž přesné složení vymyslel) na high-endové značky jako je Breitling, IWC či Bell&Ross.
V roce 2008 Chris nashromáždil dostatek financí pro výrobu první kolekce LÜM-TEC, která obsahovala 825 kusů a tvořili ji dvě série: B Combat (2 modelové řady) a M Chronograph (5 modelových řad). Po několika návštěvách v USA v městě Mentor a podpisu finální dohody o spolupráci jsme spustili prodej jak v USA, tak v Evropě. Naše regály zely po šesti měsících prázdnotou…
Jak dlouho vám trvalo vše zrealizovat?
Výstavba sítě důvěryhodných dodavatelů, výrobní schémata modelů, první prototypy a vytvoření zázemí značky trvalo pět let.
Co je vše k zapotřebí k vybudování tak silné značky?
Značka píše osmý rok své existence a po dobu celého období jejího budování ji podrželi zákazníci. Právě naši zákazníci byli těmi největšími motivátory, kteří nás posouvali dále. Pomáhali nám svou zpětnou vazbou dotvářet finální podobu hodinek a dělili se o své zkušenosti se značkouLÜM-TEC na našich stránkách, sociálních sítích, blozích atd…
Na rozvoji značky se rovnoměrně podíleli i šéfredaktoři různých hodinářských magazínů, jako například „La Revue des Montres“ ve Francii, a také majitelé, respektive správci webových stránek, věnujících se hodinářské tématice. V České republice nám pomohla nastartovat povědomí o značce LÜM-TEC stránka Chronomag a zanícený blogger Honza Lidmanský. Jsem opravdu překvapený, jakou sílu má blog, který se těší důvěře a respektu fanoušků.
Kdy se vaše firma stala úspěšnou?
Při této otázce záleží na tom, jak přesně kvalifikujeme slovo „úspěch“. Úspěch, spočívající ve výkonnosti poniku, vyjádřený ukazatelem EBITDA, začal být zajímavý před třemi lety, kdy společnost splatila všechny závazky, plynoucí z cizích zdrojů financování, a stala se soběstačnou a schopnou pokrýt všechny náklady na svůj chod, rozvoj a vývoj z vlastních zdrojů. Tady bych ještě rád zdůraznil, že výsledky hospodaření jsou zajímavé pro region východní Evropy, respektive východního Slovenska. V porovnání s jinými etablovanými hodinářskými společnostmi je to stále jen dětská hra a chceme dostat společnost do jiných čísel.
Úspěšnou po stránce lidských zdrojů a řízení není. Stejně tak interní pracovní postupy uvnitř společnosti nejsou profesionální do takové míry, jak bychom chtěli, proto ani tady není úspěšná…
Co bylo nebo je nejdůležitější v podnikání?
Z mého pohledu je to koncentrace ve všech možných smyslech tohoto slova, bez níž by žádná činnost, aktivita nebo povolání nemohlo být považováno za kvalifikované. Dále je to kultura uvnitř společnosti a kvalitní vztahy na všech úrovních jak u dodavatelů a zákazníků, tak i našich zaměstnanců nebo v našich rodinách, protože rodina má obrovský vliv na chod byznysu. Do třetice bych rád zmínil vděčnost za to, co se podařilo.
Velmi se mi líbí Vaše motto na stránkách, „Přesnost vede k úspěchu“, jak vzniklo?
Spojení přesnosti, která je závislá na měření nějakou časomírou, a úspěchu, který je též založený na schopnosti být v pravý čas na pravém místě, se nám to zdálo jako celkem trefné… Vzniklo to, když jsem se jednou hluboce zamyslel.
Na čem si nejvíce zakládáte?
Na čestném a ochotném přístupu k zákazníkům.
V dnešní době chce spousta mladých lidí uspět ve světě businessu, co byste jim poradil?
Nebýt ve vztahu, rodině vysvětlit, že mě dva roky nebude tak často vídat, nadechnout se a koncentrovaně jít do toho… K této otázce bych ještě rád doplnil, že na všechno je správný čas, i na podnikání. Myslím si, že ne každá fáze nebo rytmus života je vhodný na zahájení podníkání…