fbpx

2 dubna

Pochvala jako neuvěřitelný zdroj energie

0  comments

Zrovna nedávno mi přišla zpráva – pochvala od mého velkého kamaráda. „Smekám před tebou Míšo, máš neskutečný tah, píli, elán a poctivý přístup. Jsem přesvědčen, že budeš velmi úspěšný a já ti v tom budu fandit.“ Tato slova mě velice potěšila a nakopla k dalším aktivitám. A právě toto byl impuls k zamyšlení se a napsání tohoto článku, ve kterém se můžete vidět i vy.

Je velmi důležité KDO a JAK vás chválí, někdy i KDY. V práci je pochvala od šéfa cennější než od kohokoli jiného. Veřejná pochvala potěší upřímněji, než rychlá pochvala na chodbě. Pochvala hned po úspěšném dokončení úkolu / projektu je účinnější než kdyby ta samá pochvala následovala až za několik dní.

Jaká by to byla promoce, vystoupení, zápas a další mimořádné události našich životů bez účasti nejbližších? Právě oni vás mají rádi a dokáží vás pořádně podpořit a pochválit. Při takových chvílích cítíte radost v každé buňce těla. Pochvaly není nikdy dost.

Dovolím si citovat úspěšného motivačního školitele a podnikatele Ivo Tomana. „S úspěšnými lidmi se pojí vyšší sebevědomí. Naopak snížená sebedůvěra způsobuje, že lidé nedosahují svého potenciálu, protože o sobě pochybují. Chvála, sebechvála a povzbuzení naše výkony i sebedůvěru téměř vždy zvyšují. Díky sníženému sebevědomí máte další strach a pochybnosti. Potřebujete sérii malých úspěchů. Máte-li udělat něco náročnějšího, tedy to, čeho se obáváte, potřebujete rychlý důkaz, že to jde – pozitivní zpětnou vazbu, která posílí vaši sebedůvěru. Tu získáte, když splníte snadný, krátkodobý, konkrétní a málo rizikový cíl. Složitý úkol zjednodušte, zkraťte, zkonkretizujte a zbavte rizika.“

U obchodníků platí už dlouho známá pravda, že lidé, kteří se dobře cítí, mají i dobré prodejní výsledky. To, co prodává, je právě obchodníkova sebedůvěra. Tu získá jak výší obratu svých zákazníků, tak pozitivními reakcemi od klientů spojenými se slovy chvály. Funguje zde pravidlo – akce vyvolává reakci.

Dávejte si pozor na správné pochopení pochvaly od ostatních. Názory ostatních jsou jejich pravdy, pravdu má každý tu svoji. Co nám říká někdo jiný, je jeho problém. Naším problémem je to, co o sobě říkáme sami. Jsme to, jak o sobě smýšlíme. Vyslechnout si názor ostatních je dobré, ale rozhodnout se činit však musíme my sami. Jak řekl Steve Jobs, používejme při svých vysněných aktivitách své srdce a intuici.


Máme tolik příležitostí, o kterých ostatní pouze sní nebo povídají. Jediné, co musíme udělat, je chopit se jich. Odměnou nám pak bude radost z uskutečněného snu a zasloužená pochvala. Tu nám po zásluze vysloví naši nadřízení a nejbližší, což nám poslouží jako silná motivace a neuvěřitelný zdroj energie do další práce.

 


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center