fbpx

2 dubna

Pavel Bouška: Jak se mi daří po roce na Amazonu? Bez obalu!

0  comments

Podnikání na Amazonu je opět vidět všude a pokud už vám leze občas krkem, nejste sami. Proto jsme se rozhodli, že to celé rozsekneme a poskytneme vám rozhovor bez zbytečných marketingových keců, založený na číslech a přímých otázkách. Protože čísla jsou jedním z klíčových faktorů u každého byznysu.

Naše pozvání k rozhovoru přijal Pavel Bouška, hvězda florbalového týmu Technology Mladá Boleslav a bývalý majitel makléřské a realitní společnosti Money Plus.

Ahoj Pavle, jak dlouho už na Amazonu působíš?

Kurz jsem si kupoval v květnu, ale reálně prodávat jsem začal na přelomu srpna a září v roce 2015. První 3 měsíce jsem se učil jak dostat produkt na Amazon, jak ho zpropagovat, abych se dostal na 1. stránky ve vyhledávání a spousty dalších věcí. Reálně tedy prodávám 7 měsíců.

Kolik jsi do prvního produktu musel investovat peněz?

Já jsem pro jistotu začal hned s 2 produkty, což byla chyba, protože jsem ještě neměl tolik zkušeností a měl jsem dvojnásobné náklady na zavedení produktů na Amazon. Když bych mohl vrátit čas, tak vyberu jen jeden produkt. Naučím se na něm, jak Amazon funguje a pak vyberu produkt další, který bude ze stejného sortimentu.

Ale zpět k tvé otázce. Na začátku jsem objednal 200 ks s nákladem 5 dolarů/kus i s dopravou do USA. To znamená, že mě stál první produkt 1000 dolarů a když k tomu připočtu, že jsme těch 200 kusů rozdali, abychom se posunuli na přední příčky ve vyhledávání, tak je to dalších cca 1200 dolarů za poplatky Amazonu. To znamená, že na to, aby se člověk dostal na přední příčky stačí zhruba 50 000 – 60 000 Kč.

Jak dlouho Ti trvalo, než jsi spustil první produkty a získal prodeje?

Trvalo mi to cca 3 měsíce. Každý večer, po uspání dětí, jsme pracovali na tom, abychom co nejdříve dostali produkty na Amazon. Dnes už je to jednoduché, stačí produkt objednat, naskladnit, zalistovat na Amazonu a zpropagovat, protože jsme si tou činností už párkrát prošli. Je to jako když se učíte jezdit na kole, ze začátku párkrát spadnete, ale pak už to jde samo.

Kolik času Amazonu věnuješ každý den?

Pokud počítáš i aktualizování aplikace na sledování prodejů, tak hodně (smích). Řekl bych, že tak hodinu denně. Pokud se tedy nevybírá nový produkt a nebo se nestudují nové strategie jak být lepší než konkurence.

Jaký jsi udělal obrat za poslední měsíc a jaký z něj generuješ zisk?

Za posledních 30 dnů máme prodaných 346 kusů, ale počet by byl větší, jelikož jsme 14 dní laborovali s tím, že nám došly produkty na skladě a druhý produkt rušíme, protože máme hodně reklamací.

Pavel rozhovor 1Například včera jsme měli 15 prodejů a zisk na jednom produktu je 5 dolarů, což je dohromady 75 dolarů – to není špatně. Nejzajímavější je, že já jsem pro to nemusel udělat téměř nic. Když se mi povede dostat na Amazon dalších 9 produktů, tak denní zisk bude 750 dolarů a to už je zajímavější…

Pavel rozhovor 2

Kolik nyní v průměru prodáváš produktů každý den?

Okolo 15 prodejů. Přijde mi, že u našeho hlavního produktu se prodeje stále zvyšují. Amazon zřejmě vidí, že funguje a lidé ho kupují, tak ho také podporuje více než na začátku a to je znát.

V jaké oblasti jsou Tvé produkty a proč jsi si vybral právě je?

Hlavní je z kuchyně. Myslím, že Američani mají rádi jídlo, hlavně hamburgery!

Další byl produkt pro děti, který sami používáme u našich ratolestí. Myslím, že za děti jsou rodiče ochotni utratit hodně peněz. Bohužel s produktem nejsou zákazníci spokojeni. Teď ho kvůli tomu doprodáváme a jelikož ho nepropagujeme a propadli jsme se na 2. stránku ve vyhledávání, prodáváme tak 1-2 denně.

Jaké máš na Amazonu do budoucna plány?

Moje vize je jasná. Vytvořit 2 značky v určitém sortimentu a prodávat minimálně 200 ks denně. Vzhledem k získaným zkušenostem věřím, že do konce roku 200 ks denně zvládneme.

Amazon zatím není jediný byznys, kterému se věnuješ. Kdybys teď dělal jen to, uživilo by Tě to?

Uživilo by mě to. Hlavně bych měl na Amazon více času a fokus bych kladl pouze na jednu věc. Hlavní důvod, proč aktivně působím ve své druhé firmě, je kapitál na rozjetí dalších produktů. Až budu prodávat 100 ks denně, tak budu vše delegovat a více času věnovat Amazonu.

Myslíš si tedy, že už po roce práce na půl úvazku mohou lidé začít dělat jen Amazon?

Určitě! A pokud správně vyberou produkt, tak to budou moci dělat na plný úvazek a plný pracovní úvazek na Amazonu je 2 hodiny denně.

Teď klasická otázka, kterou si neodpustím. Proč jsi se do Amazonu pustil Ty a co se Ti na něm líbí nejvíc?

Vždycky jsem byl podnikavý, a když jsem se o podnikání na Amazonu dozvěděl, tak jsem neváhal. Hned jsem věděl, že do toho jdu. Moje hlavní motivace je získání více času, ať už pro rodinu nebo pro sebe. To je jedna z nejdůležitšjších přidaných hodnot Amazonu, hodně věcí dělá za vás.

Další přidaná hodnota jsou zákazníci. Hodně firem má skvělý produkt, ale neumí získat zákazníky. Amazon už zákazníky má. Například náš produkt, podle stránek Merchantwords.com, vyhledává okolo 2 milionů lidí měsíčně.

A ještě jedna podobná, co říkáš na kampaň Megabyznys? Kdybys stál teď před rozhodnutím, zda do toho půjdeš nebo ne, co bys zvolil?

Já bych do toho určitě šel, protože využijete sílu jedné z nejúspěšnějších firem na světě a zároveň si můžete splnit vaše sny, stačí jen připojení k internetu…

Pavle, díky za rozhovor, věřím, že lidem, kteří se rozhodují, zda na Amazonu začít podnikat, pomůže.

Pokud vás, po přečtení rozhovoru s Pavlem, Amazon zaujal, můžete se podívat na videa, kde se o celém modelu podnikání na Amazonu dozvíte víc.

Stačí kliknout sem.

 


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center