Určitě to někdo z nás zná. Měli jsme náročný den a chceme jít spát, jenže nemůžeme usnout.

Nespavost trápí hodně lidí, nejste sami, pokud zrovna vy nemůžete usnout.

Nejdříve bychom měli usoudit, zda nepijeme večer či přes celý den hodně kávy. Káva nás má povzbudit, ale večer bychom už měli spíše odpočívat po celém těžkém dni. Je mnoho způsobů, co dělat s nespavostí.

Přečtěte si pár užitečných rad, které vám jistě pomohou. Jsou to ty nejznámější rady a také ty, které jsem vyčetl z literatury od mých oblíbených spisovatelů, které všem stále doporučuji.

1. Vrátit se zpět ke své práci

Zní to možná bláznivě, ale je tomu tak. Tohle je jeden z nejzaručenějších léků, který může pomoci. Zkuste to jednu noc. Až zas nebudete moci usnout, tak nenadávejte a místo toho si běžte sednout za váš pracovní stůl a dělejte svoji práci do doby, než vás začne unavovat. Je to stále lepší, než se převalovat v posteli a dívat se do zdi, nebo občas do telefonu. A hlavně neprokrastinujte! Neříkejte si žádné výmluvy typu „Než bych vše zas rozbalil…Mně se nechce vstávat a jiné. Možná, když jen tohle uděláte a vrátíte se zpět na kutě, tak už třeba opravdu zaberete.

2. Čtení knihy

Vezměte si knihu, kterou máte rozečtenou a čtěte si opět do doby, než vás to začne unavovat. I toto je velmi dobrý lék, který vám může pomoci usnout. A aspoň budete mít vaši knihu rychleji přečtenou a můžete se vrhnout na další.

3. Malá procházka nebo trocha cvičení neuškodí

Když vám nejde usnout, tak se jděte na chvíli projít, určitě vám to neuškodí. Pokud máte doma třeba i vašeho psa, udělejte mu radost, a pokud se mu bude chtít ještě někam večer, běžte s ním aspoň na chvíli před dům. Stačí si udělat malou vycházku na 10 minut a znovu zalehnout. Znám také lidi, kteří si před spaním ještě zacvičí a také si to nemohou vynachválit.

4. Sex

Pokud máte teda vedle sebe partnera, myslím si, že po tomto usnete jak malé dítě.

5. Návštěva lékaře

Když už ani tohle nezabírá, tak je nejspíš potřeba využít odbornou zdravotní péči. Nebojte se zajít s nespavostí za vaším obvodním lékařem. Určitě vám nějak pomůže, ale nechoďte k němu hned. Nejdřív vyzkoušejte nějaký z těchto bodů.

6. Vlastní recept

Anebo jsou také lidi, kteří mají vlastní tip na nespavost. Třeba si pustit film a u něj usnout a plno dalších. Je dobré si nějaký svůj vlastní recept najít a udržovat si ho.


Pokud vás zajímá, jak v sobě jednou provždy probudit tolik potřebnou odvahu a chcete si přečíst inspirativní příběhy osobností, které samotnou odvahu našly a využily ve svůj prospěch, čehož důkazem jsou jejich reálné výsledky, neváhejte si objednat naše nové v pořadí již 4. vydání magazínu Světa Úspěšných, který je i tentokrát plný exkluzivního obsahu.