fbpx

2 dubna

Od financí k prestižnímu kadeřnickému salonu a 3. místu v byznys soutěži Žena roku 2016

0  comments

Když děláte něco, co vás baví, s plným nasazením, a zároveň najdete cestu, jak se odlišit od konkurence, nemusíte čekat dlouho, než se váš byznys stane úspěšným. Své o tom ví Jaroslava Vlková, která v Plzni provozuje prestižní kadeřnictví Top Style Salon, jež už dva měsíce po otevření získalo ocenění Salon Expert Premium. Sama majitelka se pak umístila na 3. místě v kategorii Byznys soutěže Žena roku 2016.

,,Na začátku jsem chtěla jen životní změnu, k níž mě hnal syndrom vyhoření ze stávající práce, a je z toho krásný salon, který na jaře oslaví druhé narozeniny, a báječný pocit, že dělám něco, kde neměřím čas strávený prací a kde si každou minutu užívám. Nechtěla bych zažít pocit promarněných let v zaměstnání, které mě nebaví, a o kterém tolik slyším již i od svých vrstevníků.”

img_3448

 

Z jejích slov by se dalo očekávat, že se jedná o kadeřnici, která si splnila sen o vlastním podnikání. Ale nenechte se mýlit, Jaroslava se věnovala naprosto jinému oboru a místo na učiliště chodila na gymnázium, po němž studovala i na vysoké škole.

,,Byla jsem dítě s mnoha zájmy a sice mě bavily především holčičí obory, ale učitelé mě motivovali spíše k dalšímu studiu, než k tomu, abych se učila třeba šít či stříhat vlasy. Přitom dnes sama moc dobře vím, že úspěch se neměří podle toho, kolik vysokoškolských diplomů člověk získá. I proto jsem vysokou školu nedokončila a vzdělávala jsem se raději profesně. Navíc jsem už při studiu pracovala jako finanční poradkyně, později i manažerka obchodního týmu. A to byla pořádná škola života.”

dsc_7861

 

Dnes je Jaroslava za zkušenosti z tohoto oboru velmi vděčná, ale sama už by se do něj vracet naplno nechtěla.

,,V roce 2009, kdy jsem začínala ve společnosti Broker Consulting, mi bylo 21 let a věděla jsem, že kolem sebe nemám nikoho, komu bych mohla finanční produkty nabízet. Začala jsem tedy volat na cizí čísla a tolik odmítnutí jsem už nikdy později nezažila. Na druhou stranu jsem se naučila nebát se kamkoliv zavolat a s kýmkoliv se sejít. Hlavně jsem během této práce ale navštívila mnoho školení a přečetla desítky knih o komunikaci a jednání s klienty, z nichž čerpám dodnes. Je totiž jedno, co prodáváte. Zákony byznysu jsou všude stejné.”

Své zkušenosti předávala i členům týmu a vedla pro ně workshopy, kde rozvíjela jejich obchodní dovednosti. Na nedostatek klientů si také nemohla stěžovat. Přesto si však nedokázala představit, že bude tuhle profesi naplno vykonávat celý život a začala mít dojem, že by její cesta měla vést jinudy.

dsc_7144

 

,,Finance jsou ryze mužské prostředí, kde se dají i velmi dobře vydělat peníze. Baví mě pomáhat klientům k vyšším výnosům jejich naspořených prostředků. Zároveň je skvělé pomoci někomu získat výhodnou hypotéku. Ale splněný sen o vlastním bydlení je jeden z mála reálně hmatatelných výsledků práce, který vidíte brzy. Na výnosy z investic se čeká i několik let a na situaci, kterou zachrání vhodně nastavená pojistka, také. Zatímco u klientek, které odchází ode mne ze salonu, vidím úsměvy na tváři okamžitě. Navíc ten pocit, kdy pomůžete někomu k vyššímu sebevědomí díky novému účesu, nebo výraz ve tváři, kdy nový klient vidí, jaký servis u nás získává, jsou k nezaplacení.”

Syndrom vyhoření u ní tedy vedl k tomu, že začala přemýšlet, kam by se mohla dál vydat. Chtěla změnu, kde by využila kus toho, co umí – obchodní dovednosti a vedení týmu. Přemýšlela nad vlastním byznysem, protože nápadů na to, co by mohla dělat, měla už několik, ale i nad tím, že se nechá zaměstnat a užije si klidu zaměstnance s pravidelnou pracovní dobou.

,,Během těch několika let ve financích jsem udělala stovky pohovorů. Chtěla jsem si zkusit druhou stranu barikády a poslala jsem pár životopisu a zašla na několik pohovorů. Nikde mi však nenabídli podmínky, které by mě zaujaly. Až na nabídku manažerky jednoho plzeňského kadeřnictví. Majitelka mi slíbila skvělé zázemí a velké pravomoci, ale velmi rychle se ukázalo, že opak je pravdou a měla bych vykonávat jen tlumočníka jejích leckdy dle mého názoru nesmyslných požadavků. A jelikož mě práce samotná bavila a měla jsem mnoho nápadů, jak dělat tenhle byznys jinak, štvalo mě, že se s tím zde nedá nic moc dělat.”

dsc_2905

 

Jaroslava je příklad leadra, který se nedokáže srovnat s pozicí zaměstnance bez kompetencí. Využila proto nabídky investora, který chtěl efektivně uložit finanční prostředky a který jí dal volné ruce k tomu, aby salon udělala podle svého. Vzniklo tak místo, kde se snoubí maximální komfort, skvělý servis pro klienty a jistota perfektně proškoleného personálu.

,,Lidé jsou čím dál tím náročnější. Rychle si zvykají na luxus a pokud jim ho neposkytnete, nejsou ochotní platit vyšší ceny, než je běžné. Navíc už se i učí, že za služby se platí a není tedy například možné barvit za cenu materiálu. Mezi naší klientelou je i mnoho cizinců a ti si pochvalují, že jdeme s dobou a je u nás samozřejmostí, že se zde v pohodě domluví anglicky, což bohužel stále ještě všude nejde.” Domluví se tu však skvěle i našinci, standardem je, že před službou probíhá konzultace a diagnostika vlasů a vlasové pokožky.

,,O klientovi je třeba si získat informace, až pak můžeme mít jeho důvěru a zároveň mu vymyslet službu na míru jeho požadavkům a potřebám. Hodně často se na to zapomíná a pak se obchodníci diví, že se jim nedaří, a že od nich nikdo nekupuje – a o tom to je – nechci dělat to samé, co ostatní, protože pak bych neměla šanci vyniknout a uspět. Zkouším mnoho nového, ale zároveň se držím zásad úspěšného byznysu, které chci, aby dodržovali i moji zaměstnanci. A i když sama nejsem kadeřnice, tak ty nejlepší zaměstnávám.”

Jaroslava sice sama klienty nečeše, ale když s ní člověk mluví, zjistí, že řemeslu rozumí mnohem lépe než mnoho kadeřnic a kadeřníků. Intenzivně se totiž vzdělává a to samé požaduje po svých zaměstnancích.

dsc_7644-2800

 

,,Kdo se neučí nic nového, ten vlastně couvá a rychlejší konkurence ho může velmi rychle předběhnout. Proto jsem před ní napřed a získávám na salon všechny novinky s předstihem. A vzhledem k tomu, že značky, se kterými na salonu pracujeme, patří mezi to nejlepší, co na trhu je, přináší pořád nějaké novinky, abychom nezakrněli.”

Kde na tohle bere mladá žena energii a nápady? Hodně sleduje zahraniční kolegy a hledá inspiraci i v jiných oborech, protože jak sama říká, komunikace a obchodní dovednosti jsou všude skoro stejné. Stačí je jen aplikovat na svůj byznys a hlavně vytrvat ve své snaze, protože výsledky se nedostaví vždy hned.

,,Když něco chceš, tak si za tím běž. A když ti bude okolí říkat, že to nezvládneš, tak ještě přidej. Mě také na začátku málokdo věřil, že to zvládnu. Většina známých si myslela, že jsem se zbláznila, když najednou měním obor, kterému rozumím, ale dneska většina těchto pochybovačů patří mezi naše klienty. A jako každý jsem si zažila náročné začátky, kdy nás nikdo neznal a klientů bylo podstatně méně než dnes. Ale rozhodla jsem se, že budu mít úspěšný salon, a každý den pro to něco dělám. Denně přemýšlím nad tím, co dalšího bychom mohli vymyslet, abychom byli ještě lepší a pro klienty atraktivnější.”

To, že to myslí naprosto vážně, potvrdilo získání titulu Salon Expert Premium, který obdržel její salon v Plzeňském kraji jako první relativně čerstvě po otevření. Následovalo po něm v listopadu 2015 vítězství v soutěži TIME TO CHANGE, kde její kadeřnice porazily salony s dlouholetou tradicí, a třetí místo v soutěži Žena roku 2016. A vypadá to, že tímto příběh ambiciozní blondýnky nejspíš teprve začíná.

,,Mám v hlavě mnoho dalších nápadů, které bych chtěla aplikovat. Bohužel není den nafukovací, abych vše stihla tak rychle, jak bych si přála, ale všechny svoje sny si píši, abych je jednou mohla přeměnit v cíle, za jejichž splněním se vydám, neboť samo se nikdy nic nestane. A přála bych proto každému, kdo pro svůj sen něco dělá, aby se mu brzy změnil v realitu a žil tak, jak si představuje. Protože naše návštěva na tomto světě je strašně krátká, tak proč ji promarnit tím, že budeme žít život podle představ někoho jiného.”

img_3359


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center