Každému z nás se stalo a stává, že z nepozornosti, ve spěchu či kvůli jiným faktorům zapomeneme vyplnit předmět e-mailu či nepřiložíme soubor.
Nad samotným psaním mailu jsme strávili mraky času, zvýraznili podstatné údaje, zkontrolovali si pravopis atp. Odeslat, odesláno. A poté telefonicky či při poradě nám náš nadřízený vyčiní, že obsah mailu je v pořádku, ale že chybějící název mailu či nepřiložený soubor ho přivádí ke vzteku. Velká tragédie! Kvalita e-mailu bez předmětu nebo přílohy (v nejhorším případě bez obojího) rázem klesá blízko k bodu mrazu. Myšleno s nadsázkou.
Související článek: Co dělají úspěšní? Plně se soustředí jen na jednu činnost
Opravdu si dejme záležet a nezapomínejme na ono samé pojmenování e-mailu a přikládejme vše potřebné. Koncentrujme se. Například jak vy byste reagovali jako šéfové, kdyby vám někdo poslal e-mail s žádostí o zaměstnání, v textu e-mailu by se vám dotyčný odkazoval na své CV v příloze a ejhle – žádná příloha…?
Související článek: 7 bodů vedoucích k absolutní koncentraci
Přesný název předmětu e-mailu kvůli filtrování a hledání mohou vyžadovat vaši nadřízení či kolegové a věřte, že tento požadavek je jenom ku prospěchu věci. Vyžadují to správně a vyžadujte to samé i vy po ostatních. Když procházíme naši e-mailovou poštu, tak se řídíme právě podle předmětů, což nám šetří čas a dopřává přehled.
Každý denně dostane desítky e-mailů. Taková je realita, ve které bychom měli mít svůj určitý systém, přístup a přehled. Dá se říct, že pečlivost, úplnost a forma e-mailové komunikace vypovídá o člověku samotném.