fbpx

2 dubna

Mindfulness – jak se soustředit, udržet pozornost a žít skutečně TEĎ?

0  comments

Pozornost se stává nedostatkovým zbožím a jelikož si myslím, že úspěšní lidé by měli být mimo jiné i pozorní. Chci vám ukázat způsob jak si tuto „dovednost“ osvojit.

Na začátek vám položím jednoduchou otázku: Jste schopni pouhých 10 minut absolutně nic nedělat? Nepsat, nechatovat, nesledovat televizi, nemluvit, nepřemýšlet?

Může se to zdát jednoduché, ale popravdě skutečně málokdo dokáže na pár minut denně vypnout a užívat si pouze přítomný okamžik. Jsme natolik zaneprázdněni okolními vlivy, že nejsme přítomni ve světě, v němž žijeme. Důležité chvíle našeho života nám protékají mezi prsty a bohužel to začínáme považovat za standard.
Bez telefonu v ruce s kamarádkou na kafe nepůjdeme.
Trávíme s rodinou dovolenou a přitom vyřizujeme pracovní záležitosti.
Sedíme na přednášce a v hlavě máme včerejší hádku.
A mnoho dalších situací. Nemluvě o multitaskingu
Naštěstí existuje pro dnešní dobu řešení, a tím je mindfulness.

Mindfulness:

Nebo-li všímavost – schopnost žít v přítomném okamžiku.
Jedná se o praktickou, snadno dosažitelnou a vědecky ověřenou techniku, která nám umožní žít v přítomnosti, více si pamatovat, zbavit se stresu a nebýt tak roztržitými.

Stačí vám na ni 10 minut denně a ujišťuji vás, že ovlivní celý váš život.

Jak se naučit být vnímavý:

Rozhodně nemusíte trávit hodiny v tureckém sedě a zkoušet meditovat. Stačí občas vnímat naprosto běžné činnosti. Vaši chůzi, chuť jídla které jíte, váš dech nebo třeba rytmus hudby.

Vhodnější cestou je si na 10 minut denně najít čas a zkusit následující kroky:

  1. Najděte si klidné místo bez rušivých podnětů a posaďte se, či si lehněte.
  2. Uvolněte se a začněte pomalu dýchat. Vnímejte svůj dech – výdechy a nádechy.
  3. Vnímejte jak přichází a odchází. Pokud se dostaví rušivé myšlenky, zkuste je ignorovat a opět vnímat svůj dech.
  4. Jestliže se ztratíte v myšlenkách a uvědomíte si to, opět se pomalu vraťte k vnímání výdechů a nádechů.
  5. Až se bude čas blížit ke konci, měli byste být uvolněnější než na začátku a být si vědomi přítomnosti.

Těchto cvičení existuje mnoho, ale toto z vlastní zkušenosti považuji za nejjednodušší a na začátek nejvhodnější. Pojem mindfulness je ve světě rozšířený a není problém zjistit si další informace a metody tréninku. Přeji při zkoušení a hledání mnoho úspěchů!

„Jedna z nejtragičtějších vlastností, kterou lidé mají, je to, že odkládají život na někdy. Sní o kouzelné růžové zahradě někde za horizontem, místo aby si užívali růže, které jim kvetou pod okny.“

Dale Carnegie


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center