fbpx

2 dubna

Mindflow – Neděláme jen tobolku pro maximální soustředění. Zajímá nás produktivita a stavíme brand na pevných hodnotách.

0  comments

Řešili vlastní problém a hledali něco skutečně účinného, co by bylo vždy po ruce. Kluci chtěli využít čas produktivně, a přitom žít zdravě. Díky této představě a pevným hodnotám, vznikl produkt Mindflow – tobolky, které vám na 3 hodiny dodají energii a umožní maximální soustředění. Pojďme se podívat, jak se dá během jednoho roku zrealizovat nápad, vytvořit vlastní výzkumný tým a vzdělávat veřejnost.

Co vás přivedlo k vytvoření tobolek a kde jste se poznali?

Řešili jsme svůj vlastní problém, hodně jsme pracovali, sportovali, studovali… zkrátka měli jsme toho hodně. Hledali jsme produkt, který by nám pomohl fungovat naplno, nevyžadoval extra přípravu a neškodil zdraví. Proto jsme zavrhli třeba energetické drinky a nebo kávu. Prozkoumali jsme trh a zjistili jsme, že nic praktického, a přitom bez „éček“ a zbytečných cukrů, tu není. Téměř okamžitě jsme se zapálili pro nápad příjít s vlastním řešením a nabídnout lidem alternativu. Jenže právník a ekonom takový produkt těžko vymyslí. Tudíž jsme se spojili s Kubou, dlouholetým kamarádem, který studoval chemii a měl přístup k laboratořím. „Hodinu jsme mu nadšeně vyprávěli naši vizi. Kuba celou dobu neřekl ani slovo a po hodině z něj vypadlo: Super, co mám udělat, zní to skvěle!“ Později jsme oslovili ještě Petra a vrhli se do osmiměšíčního vývoje.

Kolik je vás v týmu dnes a kdy produkt vznikl?

Původně jsme byli čtyři – chemik Kuba, grafik Petr, projekťák Ondra a já, (Honza) původně student práv. Nyní už je nás sedm. Přibrali jsme Páju, biochemičku, studující doktorát z neurověd, lékaře Romana a studentku Káju, která se stará o customer support a administrativu. Jsme všichni sportovně založení a se zájmem o zdravou stravu a zdraví, tudíž nám to spolu dobře klape. Samotný nápad přišel minulý rok v září. Od října pak probíhalo testování a vývoj a v červnu jsme vstoupili na trh. Zprvu nás znali jen studenti, kteří Mindflow brali jako poslední záchranu při učení na zkoušky a státnice. Dnes už tvoří půlku našich zákazníků pracující lidé, kteří se potřebují dlouhé hodiny soustředit a chtějí být co nejefektivnější.

Jaký je váš cíl, na čem Mindflow stojí a co plánujete do budoucna?

Jde nám především o kvalitu, ne kvantitu. Chceme být špičkou v oboru. Vývoj samozřejmě pokračuje dál a do půl roku plánujeme ještě jeden produkt. Zároveň chystáme přednášky a workshopy, pomocí kterých chceme popularizovat vědu z oblasti produktivity a zdravého životního stylu. Cíl je vytvářet hodnotný, vědecky ověřený obsah, který je použitelný v reálném životě a lidé mu dobře rozumí. Když píšeme článek na náš blog, vždy ho kontroluje člověk z oboru a můžeme se za svoje texty postavit. Nechceme jen prodávat produkt, ale budovat komunitu lidí kolem oblasti, která nás samotné baví.

Jak probíhal samotným výzkum tobolek Mindflow?

Pročítali jsme jednotlivé vědecké studie a dávali dohromady seznam látek, které bychom chtěli otestovat. Každý týden jsme v laboratoři připravili nové testovací tobolky a zároveň měli skupinu lidí, kterým jsme je rozdávali a na kterých jsme testovali změny a pilovali složení.

Jak si takové testování mohu představit?

Na pondělí jsme měli jednu tobolku, na úterý jinou, atd. vždy jsme porovnávali jednotlivé dny, ty jsme následně analyzovali a dělali další a další série tobolek. Testeři neznali obsah jednotlivých tobolek a každý týden dostali i placebo tobolku s moučkovým cukrem. K finální verzi Mindflow jsme se dostali po zhruba osmi měsících a testovali ji stovky lidí.
PS: Nutno dodat, že všichni ve zdraví přežili.

Jaké jsou vaše hodnoty a na čem Mindflow stavíte?

Science-based  – zakládáme si na tom, že všechny infromace, které kdekoliv uvádíme a účinek všech látek, které používáme, je potvrzen kvalitně provedenými vědeckými studiemi. Odbornost je pro nás klíčová a proto je náš tým z půlky tvořen lidmi s chemickým nebo lékařským vzděláním a hledáme další.

Transparentnost – říkáme lidem A až Z. Chceme být řešení, které je vhodné pro co největší skupinu lidí, ale každý z nás je individuální. Někdo má menší a někdo větší toleranci na dané látky a je potřeba na to myslet. Netvrdíme, že musíme být nejlepší volbou pro všechny a když není zákazník spokojen, vracíme mu peníze včetně poštovného.

Kvalita – vyrábíme v ČR, odebíráme kvalitní produkty z EU a standart máme nastavený opravdu vysoko. Vše si děláme sami a máme věci pod kontrolou. Chceme, aby náš zákazník dostal za své peníze to nejlepší. Pravda je, že by to šlo celé dělat o dost levněji, ale to není náš cíl.

Zdraví – používáme přírodní látky a vyhýbáme se cukru, konzervantům, barvivům a dochucovadlům. Píšeme články, v kterých se věnujeme stravě, produktivitě a zdraví obecně. Současně už také připravujeme přednášky a workshopy.

Zákaznický zážitek – od vizuální stránky webu a sociálních sítí, komunikace se zákazníky, článků na blogu, zabalení produktu, expedice do 24 hodin až po účinek. Zakládáme si na vysoké přidané hodnotě a nechceme, aby u nás zákazníci jen nakupovali. Rádi bychom vytvořili brand s vlastní komunitou lidí, kteří na sobě chtějí pracovat a být produktivnější.

„Hodnoty Mindflow odráží naše vlastní hodnoty.“

Jak je to s účinkem a kolik tobolek si mohu vzít?

Standardní dávka je jedna tobolka. Účinek přichází do 20 minut a vydrží běžně 3-4 hodiny. Pokud chcete silnější efekt, máte větší toleranci nebo jste hodně unavení, můžete si vzít klidně dvě. Není to vždy o tom zvyšovat dávku, například doporučujeme i kofeinový detox. Je dobré dávat si pauzy, řekněme 7 dní používat a 3 dny být bez. Skvělé je, že většine lidí stačí 3-4 denní pauza a jste opět na bodu nula. Netvoří se tak žádná dlouhodobě vyšší tolerance a zachováte si plný účinek.

Jaké byly vaše začátky, přišly problémy, jak jste řešili finance?

Na začátku je nadšení a práce jde od ruky, ale časem vždy přijdou nějaké problémy. Něco se nedaří, dochází motivace a je potřeba dobíjet baterky. V tom u nás hodně pomáhá tým. Každý z nás rozumí jiné oblasti, které se i věnuje. Má možnost být kreativní a dělat, co ho baví. Zároveň jsme dobří kamarádi, což vytváří perfektní pracovní atmosféru. Je pro nás důležité, aby každý nový člen skvěle zapadl, protože silný týmový duch vás vytáhne, když to nejvíce potřebujete.
Celý projekt jsme financovali sami. Když člověk začne, tak najednou vidí, že je mnoho věcí, které je třeba řešit. Od založení společnosti, vývoje, právních záležitostí, sestavení týmu, hledaní prostorů, budování sociálních sítí, atd., je toho opravdu hodně. Naštěstí u nás dobře funguje každodenní projektový management a vytyčování priorit, jinak bychom dnes neměli ani web, natož produkt.

Plánujete šířit produkt dál, například do kamenných prodejen?

Řešíme výdejny a rádi bychom Mindflow dostali do knihoven, studoven a škol. Zároveň ale nechceme, aby si produkt koupil někdo, kdo úplně nechápe, o co jde. Prodej online se nám líbí, protože na webu máte prostor ukázat zákazníkovi za co skutečně platí. Když produkt uvidí jen v regálu, těžko zjistí, že si někdo dal práci s výzkumem, testováním, má skvělý zákaznický support, edukační obsah a buduje dlouhodobou hodnotu. Prokliknout na naši stránku se můžete zde.

Chcete se prosadit i v zahraničí a jak je na tom konkurence?

Ano, právě otvíráme Slovensko. Určitě půjdeme dál, ale nejdřív to chceme pořádně rozjet tady u nás a vybudovat si stabilní základy. Co se konkurence týče, pár podobných produktů v tobolce by jste tu našli. Nebyl tu však nikdo, kdo by nakombinoval přírodní látky a vytvořil produkt s téměř okamžitým účinkem, zaměřený na studenty a pracující, kteří chtějí být produktivnější.

Vnímáme velký rozdíl mezi mentálním a fyzickým výkonem. Plno produktů obsahuje například taurin, cukr nebo nesmyslně velké množství kofeinu. Ty mohou dobře fungovat při sportovním výkonu, ale při práci a učení jsme se po nich cítili roztěkaní, neklidní a připraveni spíše okamžitě odstartovat běžecký maraton než sednout ke stolu. Cíl Mindflow není nakopnutí fyzickou energií, ale stav flow, kdy je vaše bdělost a soustředěnost na maximu, myšlenky vám neutíkají a mozek jede naplno.

Na závěr mě zajímá, co vás posouvá dál?

Velmi důležitá je pro nás zpětná vazba. Když nám zákazníci napíšou svoji zkušenost, sdílejí nás a doporučují svým blízkým. Cítíme obrovskou zopodvědnost za to, co děláme a pozitivního feedback nás žene kupředu.

Naší dlouhodobou vizí je vytvořit brand, který se stane synonymem lepšího životního stylu a produktivity. Chceme mít několik vlastních špičkových produktů a vzdělávat, popularizovat vědu a budovat komunitu lidí, kteří chtějí využít svůj čas naplno.
Jelikož je pro kluky zpětná vazba natolik důležitá, ráda na závěr sdělím svoji vlastní zkušenost.

Mindflow mi pomáhá jak při učení, tak během práce. Dokáže mě dostat do stavu plného soustředění a dobít mi energii i v náročných chvílích. Díky vlastním zkušenostem, jsem se rozhodla šířit Mindflow dál a zjistit o projektu víc. Hodnoty a vize mě mile překvapily a přeji klukům mnoho úspěchů.


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center