Co znamená komunikace pro podnikatele? Všemi svými aktivitami, které podnikatel dělá  – komunikuje. Komunikuje svými webovými stránkami, emailem, Facebookovým profilem, sám sebou, svými zaměstnanci, zkrátka vším, co dělá i nedělá.

Kromě psaní pro Svět úspěšných, píšu články i na svém webu alenaratajova.cz, kde se právě komunikací zabývám. Sdílím zde své zkušenosti, praktické rady a tipy. Jsem praktická žena a mám ráda jednoduché  věci, které fungují a chci se o ně podělit i s vámi.


Jak tedy správně a efektivně komunikovat svoji značku?

Osobně razím heslo – stručně, jasně, výstižně. Vycházím z toho, že na lidi dnes působí tolik rušivých elementů, tolik reklam, videí…všeho možného, a oni se přitom chtějí bavit. A čtení dlouhých nudných textů, nebo sledování dlouhých videí, to není nic, co by je bavilo. Pokud je nezaujmete hned po pár prvních větách (u textů – titulkem), u videa pár sekundami, přestávají číst, přestávají se na video dívat. Tedy moje rada a tip zní – buďte struční a pokud možno zábavní, zajímaví.

Budeme se zde bavit o textové komunikaci. 

Existují tedy nějaké univerzální rady a tipy, nějaké komunikační minimum, které by se dalo použít?

Kromě výše zmíněného, ještě bych doplnila, že je dobré vědět o svých klientech co nejvíce informací, vědět, na koho cílíte, co je zajímá, jakou formou komunikují a čemu rozumějí. Podle toho pak volit formu textového projevu. Jinak budete komunikovat, pokud jsou vaší cílovou skupinou maminky s malými dětmi, a jinak pokud to jsou podnikatelé.

Sledujte také ostatní média, která vaše cílová skupina sleduje a čte a reagujte na aktuální témata. Sledujte vývoj trhu a pružně se přizbůsobujte.

Další z praktických rad a tipů je opět jednoduchá. Reagujte na dotazy, přání a stížnosti svých klientů. Rychlá a slušná odpověď je vždy dobrou vizitkou. Naslouchejte a opravdu poslouchejte své klienty, neboli buďte proklientští.

Jak poznáte, že vaše komunikace funguje?

Způsobů je mnoho. Dostáváte dobré reference, povědomí o vás se šíří, přibývají objednávky, noví klienti.

Mít firemní Facebookový profil či nemít?

Berte v potaz to, že pokud firemní Facebookový profil založíte, je potřeba se o něj starat a dávat tam příspěvky. Frekvenci si můžete určit sami a naplánovat to tak, aby se příspěvky zobrazovaly, kdy vy chcete, ale jednou za měsíc je málo. Promyslete si také dopředu, jaké příspěvky budete zveřejňovat. Máte o čem psát? Jak pořešíte obrázky? Podobně to funguje, i pokud uvažujete o psaní blogu. V tomto případě je pravidelnost příspěvků ještě důležitější. Čtenáře tak naučíte těšit se na den, kdy se nový příspěvek objeví.


Pokud vás téma komunikace zajímá a chtěli byste se dozvědět víc, přijďte 11.10. na akci s názvem Fenomén značky – PKM pro podnikatele.

Téma komunikace bude jednou z prezentací a povím vám spoustu praktických rad a tipů, jak snadno a rychle zapracovat na své komunikaci.

Dalšími tématy jsou právní a marketingové minimum pro podnikatele.

Svět úspěšných je mediálním partnerem této akce.

FB: Fenomén značky 

Web: Fenomén značky 

Přihlásit na akci se můžete na emailu registrace@fenomen-znacky.cz nebo na odkazu ZDE


Pokud vás zajímá, jak v sobě jednou provždy probudit tolik potřebnou odvahu a chcete si přečíst inspirativní příběhy osobností, které samotnou odvahu našly a využily ve svůj prospěch, čehož důkazem jsou jejich reálné výsledky, neváhejte si objednat naše nové v pořadí již 4. vydání magazínu Světa Úspěšných, který je i tentokrát plný exkluzivního obsahu.