fbpx

2 dubna

Jeff Bezos: 7 pravidel úspěchu dolarového miliardáře

0  comments

Jeff Bezos, sympatický a neuvěřitelně energický chlapík, který svým zvláštním smíchem děsí některé své zaměstnance, je jedním z nejbohatších lidí na naší planetě. Vybudoval společnost Amazon, největšího internetového prodejce na světě, kterému sám říká „obchod se vším“. Jak to dokázal? Pomocí jednoduchého motta – zákazník je vždy až na první místě!

Příběh s velkým „A“

Jeff Bezos vystudoval Princeton University a po dokončení začal pracovat na Wall Street. Prošel několik firem, až se stal nejmladším viceprezidentem společnosti D.E. Shaw, v jejímž majiteli, Davidu Shawovi, našel po pracovní stránce spřízněnou duši.

I přes slibně nastartovanou kariéru, dal v roce 1994 výpověď a založit internetový startup. Tehdy si všichni mysleli, že je blázen, on však viděl v internetu obrovskou příležitost. Jeho společnost Kadabra Inc., která se později přejmenovala na Amazon, podle řeky Amazonky, je nyní největším prodejcem zboží na internetu.

Příběh se zdá možná jako pohádkový, ale na cestě ho čekalo obrovské množství problémů, které musel vyřešit. Mezi které patřila hrozba insolvence, nebo ztráta důvěry investorů v internetové společnosti.

Pokud vás zajímá celý příběh Amazonu i samotného Jeffa Bezose, doporučuji audioknihu Globální samoobsluha, ve které je popsaný celý příběh a dává možnost nahlédnout do prostředí velkého byznysu a způsobu myšlení miliardáře.

Jakých je 7 pravidel úspěchu Jeffa Bezose?

1. Nedopusťte nic, čeho byste později litovali

Když se Jeff Bezos rozhodoval, zda opustit zaměstnání a založit společnost, která se měla stát součásti tehdejšího internetového boomu, nebylo to snadné rozhodnutí. Měl velmi dobře placenou práci na Wall Street a skvěle nastartovanou kariéru. Sám v rozhovoru řekl: „Když jsem se rozhodoval, jestli založit firmu a stát se součástí internetu, o kterém jsem byl přesvědčený, že bude trhákem, zeptal jsem se sám sebe, zda budu litovat, když to zkusím a selžu. Odpověď byla ne. To, čeho bych později na 100% litoval, bylo, že jsem to nezkusil.“

Rozhodujete se právě teď, zda se pustit do nového projektu, nebo váháte, jestli opustit zaměstnání a začít podnikat? Zeptejte se sami sebe, čeho budete později litovat? Toho, že to nevyšlo, nebo toho, že jste to nezkusili?

2. Následujte své srdce, nikoliv svou hlavu

Dříve nebo později objevíme svou vášeň. Ale většinou necháme naši intelektuální stránku, aby naši vášeň přebila. Když nebudeme dělat to, co nás baví, a nebudeme poháněni vášní, nikdy nemůžeme být doopravdy úspěšní. Možná vyděláme spoustu peněz, ale když nebudeme šťastní a nadšení z toho co děláme, peníze to nezmění.

3. Investujte do produktu, ne do marketingu

„Vždy investuji obrovské množství pozornosti, energie a dolarů do vybudování skvělého produktu, nebo služby. Jen nepatrnou část do marketingu. Vím, že když vybuduji skvělý produkt, nebo službu, zákazníci z něj budou nadšení a řeknou o něm svým známým.“, řekl Bezos.

Reklama ústním doporučením, na základě vlastní zkušenosti, je jedním z nejúčinnějších způsobů propagace, proto na ní stojí i síťový marketing, obor, který každým rokem raketově roste. Soustředit se na zákazníka je velmi důležité, konkrétně na problém, který mu náš produkt vyřeší a jakou přidanou hodnotu od nás dostane.

Zajímají váš zbylá 4 pravidla, která dovedla Jeffa Bezose k úspěchu? Inspirujte se jimi na druhé stránce!


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center