fbpx

2 dubna

Jak se chovat k zaměstnancům? Ivan Jančička pro vás přináší praktické rady

0  comments

Pokud podnikáte, jste většinou na byznys v začátcích úplně sami. Nebo své představy začínáte budovat v menších skupinkách a se stejnými spolupracovníky. Při úspěšném tažení nastává období, kdy váš byznys bude potřebovat nejen vaše ruce, ale i ruce jiných lidí. Řeč je o zaměstnancích. Právě oni jsou jedním ze základních pilířů prosperující firmy, která i po letech dokáže neustále směřovat vpřed. Víte ale, podle čeho si vybírat ty správné zaměstnance?

Ivan Jančička je v současnosti manažerem společnosti Double N ROIN, která se zabývá profesionální hygienou a restauračním servisem. Za deset let podnikání v oboru restauračního a hotelového servisu s jeho tehdy ještě samostatnou firmou ROIN z Hlohovce nasbíral mnohé zkušenosti, které rád předává jiným prostřednictvím užitečných rad. Zná různé příběhy lidí, se kterými měl možnost pracovat nebo se jen osobně setkat.

Právě Ivan Jančička bude naším prvním hostem v tištěném magazínu, který Svět Úspěšných vydává na začátku roku 2016. Povídali jsme si s ním uvnitř jeho domu v Hlohovci a v tomto článku se dozvíte, co on osobně preferuje při výběru zaměstnanců a jakých předností si všímá. Taktéž podloží svůj názor jasným příkladem.

20150728_roin-double_n_logo

Čím se tedy řídí Ivan Jančička při výběru zaměstnanců? Co je podle něj tím hlavním fakotrem, na základě kterého přijímá ty správné lidi?

Prvním základem je fakt, že chtějí pracovat. Vidím-li tento faktor – to, že nehledá žádné výmluvy – je to pro mne skutečným přínosem.“

V naší firmě jsme měli a stále máme jeden inspirující příklad, kdy naše kolegyně/zaměstnankyně přišla a chtěla pracovat zadarmo. Nechtěla být doma a radši se chtěla zdokonalit v práci s papíry. Netvrdím, že lidé mají pracovat zadarmo. My jsme to taktéž tak nenechali a samozřejmě peníze dostala. Bylo zde však skutečně vidět, že má správně vypěstované základy a chuť rozvíjet sebe samu. Nejdůležitější faktor, kterého si všímám, je jednoznačně chtění a touha.“

Myslíte si, že je to podivný přístup – nabízet své služby zadarmo? Když se zamyslíte, je to v konečném důsledku v tomto případě to nejlepší, k čemu se mohla tato zaměstnankyně odhodlat.

Proč?
Pokud byste byli v roli zaměstnavatele, jaké pocity by ve vás vyvolal tento netypický požadavek? Co byste dělali, pokud byste se střetli s takovýmto zájmem o pracovní pozici ve vaší firmě? V dnešní době se ve světě traduje heslo, že ten, kdo chce pracovat zadarmo, nebo za nižší mzdu, je automaticky člověk bez špetky poznání hodnoty sebe samého. 
Je to však skutečně pravda nebo jen úhel pohledu?

V tomto případě vidíme víc než jen ochotu pracovat. Vidíme zde také snahu zdokonalovat svoje schopnosti, protože člověk prostě CHCE. Jeho motivačním prostředkem není velký plat nebo uznání od druhých. Je to jednoduše touha dělat to, co opravdu chcete. Skromný přístup, ale jasná vidina toho, co si přejeme – to je jeden z důležitých prostředků, jak dosáhnout svých vytoužených výsledků. Pokud nám na něčem skutečně záleží, podnikneme k tomu občas nepochopitelné kroky, které však chápeme hlavně my sami.

Dalším prostředkem, který tvoří náš byznys, je naše zacházení se zaměstnanci. Ivan Jančička si po dobu svých dlouholetých zkušeností osvojil jedno krátké, ale pravdivé byznys heslo – „Přísný k pravidlům, laskavý k lidem.“ Co on sám vnímá pod tímto heslem a proč se jim dlouhé roky řídí? „Nikdy nechci říct zaměstnanci, že je hloupý. Spíš, že tuto činnost nebo rozhodnutí vykonal nepříliš dobře a říká se, že když něco nevíš, vždycky se máš na to zeptat. Všichni víme, že existují lidé, kteří se nezeptají, a přesto tvrdí, že to jednoduše NEJDE udělat. Snažím se vždy nahlédnout na danou věc z vícero stran a být nápomocný. Žádný učený z nebe nespadl. Je důležité vypěstovat si návyk nemít zábrany cokoliv řešit.“ Podle Ivana Jančičky je tedy jasné, že pokud třímáte vlajku své společnosti, je důležité vědět, jak se chovat k zaměstnancům a být opravdu tvrdý a přísný, co se týče pravidel. Vše je však potřeba zároveň řešit s respektem a úctou k lidem, kteří vám pomáhají a pracují ve vaší firmě.

Věc, ze které čerpají sílu samotní zaměstnanci, je autorita šéfa firmy. Jak pravil Antoine de Saint-Exupéry: “Autorita se zakládá především na rozumu.“ Ivan Jančička ví, kde leží ta pravá podstata autority: „Bude to znít směšně, ale důležité je vlastně se nesnažit mít nějakou autoritu. Fakt, že se nesnažím, mi vlastně pomáhá k tomu, abych se stal autoritou pro druhé. Vím, že dokážu druhým naslouchat a umím si sám ze sebe udělat legraci. Základem je nesnažit se dělat něco silou, protože ono to potom přijde úplně samo.“

Jen svými rozhodnutími dokážete skutečně vybudovat něco, co bude mít skutečnou měřitelnou hodnotu. Váš přístup k práci a podnikání samotnému napoví mnohé o vaší budoucnosti. Bez správných zaměstnanců není možné vybudovat pevně postavenou společnost s fungujícím systémem.

Ivan Jančička ví, co je hlavní příčinou dobře fungujícího podniku. Pokud vás zajímá, co stálo za zrodem jeho první firmy ROIN a chcete vědět, jestli se mu podařilo uskutečnit jeho sen být největším dodavatelem hygieny na Slovensku, neváhejte si předplatit náš první tištěný magazín.

Máte zájem začít podnikat? Jste odhodláni spustit svůj nový byznys? Chcete vědět, co všechno se za tím skutečně skrývá? Pokud ano, Ivan Jančička přináší v našem tištěném magazínu Svět Úspěšných taktéž praktické rady, které jsou určené právě vám – lidem, které zajímají odpovědi na tyto otázky.

button


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center