O síle a marketingovém potenciálu Instagramu toho bylo napsáno již mnoho. Instagram už dávno neslouží jen jako deníček, kam kdykoli postneme jakoukoli fotku. Majitelé nejlepších instagramových účtů, influenceři, ale i firmy, které využívají instagram jako marketingový nástroj ladí svůj feed do barev, odmítají postnout cokoli, co nezapadá do jejich konceptu a pro sdílení svých fotek vybírají ten nejlepší čas. Instagram je zkrátka platforma, kde mimo obsah jde i o formu. Jak se dá Instagram využít ve svůj prospěch? Pojďme si ukázat pár pravidel, které je třeba dodržovat pro zlepšení viditelnosti a vzhledu našeho profilu.
Algoritmus
Díky algoritmu se nám na našich timelinech zobrazují ty fotky, které jsou pro nás nejzajímavější. Algoritmus zvýhodňuje ty, kteří se řídí určitými pravidly, vytvářejí pestrý a zajímavý obsah a především – využívají všechny funkce aplikace. Jedním z takových pomocníků je udržování dobrého kontaktu s lidmi, kteří nám píšou k fotografiím, a které sledujeme.
Fotky se vyplatí přidávat pravidelně, dávat k nim zajímavé popisky, které rozproudí konverzaci. Pro lepší kontakt se sledujícími je dobré aktivně využívat insta stories a všechny jeho funkce (filtry, samolepky, gify, texty, ankety, apod.). Snažit se ve stories ptát na otázky, na které lidé odovídají do directu. V neposlední řadě je nutný výběr relevantních hashtagů, které tě spojí s tvou cílovou skupinou a zadávání lokace u fotek.
Získávání nových sledujících
Existují desítky způsobů, jak získat na Instagramu odběratele, aniž bysme si museli stahovat nějakou podezřelou aplikaci. Jde o to, že náš profil jen tak visí v IG prostoru a moc lidí o něm pravděpodobně neví. Proto je třeba nenásilným způsobem přimět uživatele, aby ho navštívili.
Jedním ze způsobů je rozkliknout si účty, které nás zaujmou a olajkovat u nich 2-4 fotky. Ideálně můžeme napsat upřímný komentář. Jako jakákoli jiná aktivita, která má vést k úspěšnému cíli, i zde je potřeba pravidelnosti.
K novým účtům přijdeme například tak, že u fotek, které nám vyjedou na našem sledovacím timelinu rozklikneme ty, kteří dali dané fotce „like“. Pokud byli aktivní doposud, je pravděpodobné, že budou lajkovat i ty naše.
Aplikace
Instagram je o fotkách. K tomu, abychom dosáhli hezkého feedu je třeba věnovat se editování našich fotek. Dnes existuje celá řada aplikací, které nám to usnadní.
Lightroom je jednodušší než Photoshop. Mobilní verze nám umožní jednoduše upravit kontrast a barvy. Díky možnosti výběru profilu, který dodá fotkám jedinečný nádech, lehce sjednotíme náš celkový feed na instagramu. Dalšími pomocníky mohou být Snapseed nebo VSCO. Pro designování fotek na zdi, které mezi sebou můžeme přesouvat jako puzzle je možné využít aplikaci Preview, Darkroom nebo Planoly.
Kreativita
Na instagramu je nutné rozvíjet svou kreativitu. Dnes už nikdo z nás neobstojí pouze s obyčejně hezkou fotkou. Problém lze vyřešit sledováním inspirativních stránek, kde se to nápaditými fotkami jen hemží. U inspirativních profilů můžeme nakoukat různé úhly, pod kterými se fotky fotí, jak si hrát se světlem nebo jak fotku okořenit.
Buďte přirození
Pokud si chcete na instagramu vybudovat stálé sledující, je třeba aktivitu vykonávat dlouhodobě a pravidelně. K tomu je potřeba, aby nás to jednoduše bavilo. Nikdo nevydrží dlouhodobě přidávat obsah, který mu není vlastní. Najděme si tedy vlastní cestu, osobitý styl a jednotné téma svého profilu. Základním pravidlem tedy zůstává – být sám sebou.