Každý z finalistů druhého kola prezidentských voleb zvolil jinou taktiku kampaně. Je propagace kandidátů potřeba, nebo jsou to pouze vyhozené peníze? Názory Miloše Zemana se zásadně liší od těch Jiřího Drahoše. Kolik peněz celkem na své kampaně spotřebovali? Dají se výsledky voleb ovlivnit množstvím vynaložených prostředků?

Výsledek obrázku pro prezidentská debata čt
Zdroj: www.info.cz

Volební kampaně je hromadné úsilí s většinou krátkodobým cílem, a to zaujmout potencionální voliče svým předloženým programem. Součástí kampaně je bohužel i negativní informování o volebních konkurentech, což se v letošním druhém kole prezidentských voleb celkem projevilo.

Každý z kandidátů mohl podle zákona utratit nanejvýše 40 milionů korun v prvním kole. V kole následujícím mohou utratit dalších 10 milionů korun. Dodržování těchto pravidel má na starosti Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Kandidáti museli využívat pouze transparentní účty, které si museli založit nejpozději do 4. září 2017. Kolik naši finalisté 2. kola za svou propagaci na závěr utratili?

Ing. Miloš Zeman, dr. h. c., český politik, ekonom, prognostik a zároveň současný (třetí) prezident České republiky osobně na svou kampaň celkem rezignoval. Velkou většinu práce na jeho kampani před prvním kolem odvedl Spolek Přátel Miloše Zemana. Odmítl se i zúčastňovat všech předvolebních debat. Podle mluvčího Miloše Zemana Jiřího Ovčáčka, je ale druhé kolo jiná záležitost. Zemanova kampaň se začala zakládat na odmítání muslimských imigrantů a získala 26,5 milionů korun (zdroj veřejné webové stránky Miloše Zemana). Spolek Přátel Miloše Zemana do toho investoval 8 045 525 Kč. Čelí ale za tuto kampaň velké kritice.

Prof. Ing. Jiří Drahoš, DrSc., dr. h. c. mult. S jeho kampaní a volebním klipem se voliči mohli seznámit už před prvním kolem prezidentských voleb. Tento chemik a vysokoškolský profesor dostal na finančních i nefinančních darech limitovaných 50 milionů korun (zdroj veřejné webové stránky Jiřího Drahoše). Ve finále z těchto peněz využil 41 129 587 Kč (největší sponzor Jakub Kleindienst – 650 000 Kč).

Do jaké míry nás všechny ovlivňují finance? Do jaké míry jsme nástroje pro byznys druhých? Můžeme říct, že náš život je jen byznys?

Toť otázka.

Co je ale nadevše jasné je, že život = hlas. Dospělý hlas, který vyjadřuje váš postoj a názor. Názor na vaši budoucnost. Pojďte volit! Má to smysl!