Na světě je stále větší množství lidí, kteří se snaží uchopit svůj život do vlastních rukou a zařídit si ho dle svých vlastních představ. My sami máme kolem sebe podnikatele, živnostníky nebo lidi pracující v síťovém marketingu, ale ne každý z těchto lidí patří mezi elitu jako je Steve Jobs, Bill Gates, Amancio Ortega, Warren Buffett a další. Ovšem to neznamená, že byste tam nemohli patřit ani Vy a proto se nyní pojďme podívat na to, co dělá elita jinak než většina průměrných podnikatelů.

1. Peníze mají až na druhém místě

Průměrný podnikatel: Často krát to, co vydělá, hned využije na živobytí a nezbývá mu čas přemýšlet nad jinými avšak vznešenějšími cíli.

Elita: Jde jim o to, aby něco vybudovali. Něco, k čemuž mohou následující generace vzhlížet. Nedělají byznys ” pouze na jednu sezónu”. Pokud mají něco vybudovat, tak se nevzdávají a pracují na tom tak usilovně, aby to stálo zato. Peníze jsou už jen jako bonus, jakýsi ukazatel jejich skóre.

2. Chodí tam, kde se jiní bojí chodit

Průměrný podnikatel: Hraje se na svém pískovišti i když ví, že se tam venku pravděpodobně nachází celá pláž. Příčinou toho, že se drží své bezpečné zóny je strach. Strach z toho, co řekne okolí, pokud to náhodou nevyjde. Strach z neúspěchu a z nových věcí.

Elita: Charles Bukowski jednoho dne prohlásil: „Svět patří těm, co se neposerou!” Když vidí na horizontu příležitost, nečekají až přijde k nim. Oni sami si k ní cestu prorazí. Nezajímá je, co říkají ostatní o jejich nadměrně ambiciózních cílech. Vědí, že pokud si pro své výsledky sami nepůjdou, nikdo jiný jim je nepřinese.

3. Inovují

Průměrný podnikatel: Neklade důraz na neustálý rozvoj firmy a jejích systémů. Používá zastaralé marketingové tahy a často krát dělá chyby v přístupu k modernímu zákazníkovi.

Elita: Strategicky přemýšlejí co by kde mohli ještě vylepšit a jak by zefektivnily své aktivity. Jsou si plně vědomi, že pokud zaspí dobu, tak se mohou začít propadat dozadu. Používají aktuální a nejefektivnější marketingové taktiky a studují svůj trh.

4. Přemýšlejí dlouhodobě

Průměrný podnikatel: Když je nahoře, tak si užívá úspěch a když je dole, tak se zase utápí v beznaději.

Elita: Velcí podnikatelé vědí, že byznys je často jako horská dráha. Vědí, že musí být připraveni na všechno a snaží se předvídat. V dobách největšího úspěchu jsou si vědomi toho, že se musí připravit i na případné špatné časy a proto nenosí, lidově řečeno, všechny vajíčka v jednom košíku. Diverzifikují, aby se dokázaly přenést i přes ty horší časy a tím jsou stále o krok vpřed.

5. Neustále se učí.

Průměrný podnikatel: Očekává rozdílné výsledky ačkoli dělá jednu a tutéž věc stále dokola.

Elita: Velký podnikatelé vědí, že to co mají v hlavě jim žádný exekutor ani krize nemohou sebrat. Nejlepší investice je do kvalitního vzdělání. Není tajemstvím, že příslušníci elity čtou alespoň jednu knihu měsíčně. Tony Robbins je dokonce schopen přečíst jednu knihu v průběhu dne.

6. Pracují méně

Průměrný podnikatel: Pracuje od východu slunce až po jeho západ v naději, že pokud bude dřít, dosáhne lepších výsledků.

Elita: Ve skutečnosti platí, že kdo pracuje celý den, tomu nezbývá čas vydělávat peníze. Jak to? Práce, která trvá průměrnému člověku celý den, mají oni často hotovou za mnohem kratší dobu. Umí si věci uspořádat a mají neprůstřelný time-management. Nesledují v práci televizi ani si při ní nepíší s přáteli na facebooku. Soustředí se na svou práci a tím ji vykonávají kvalitněji a rychleji. Z vlastní zkušenosti vím, že někteří úspěšní lidé mají obvykle své povinnosti splněny ještě před obědem. Samozřejmě nevstávají o půl jedenácté.

7. Uvědomují si své slabiny

Průměrný podnikatel: Nevěnuje dostatek času odstraňování svých slabin, často není schopen definovat ani své silné stránky.

Elita: Jsou si dobře vědomi svých silných stránek, dále je rozvíjejí ale nezapomínají ani na své slabší stránky. Se svými slabinami nakládají dvěma způsoby. Jednak se snaží zdokonalit v dané oblasti, ale pozor, neztrácejí tím příliš mnoho času. Jeden člověk nemůže být odborníkem na všechno. Když vědí, že opravit prasklé potrubí ve firmě není právě jejich parketa, zbytečně se do toho bezhlavě nepouštějí. Raději si najmou odborníky, aby daná práce byla kvalitně provedena.

Nyní máte na výběr. Buď budete jako průměrní podnikatelé, nebo se stanete elitou. Jediné co stačí, je dělat věci stejně, jako oni. Pokud se Vám článek líbí a rádi byste odebírali ty nejnovější informace z našeho newsletteru, pak se přihlašte zde pod článkem.