fbpx

2 dubna

5 otázek k zodpovězení ještě předtím, než začněte podnikat

0  comments

Podnikatelský svět je protkán příběhy o úspěšných podnikatelských nápadech, které vyplnily mezeru na trhu. Apple a smartphony, Netflix a online streamování pořadů, nebo LinkedIn a online získávání spolupracovníků. Či Tesla a elektřinou poháněné systémy pro domácnosti, firmy či kanceláře, nebo elektroautomobily.

Snad ještě více je ale nepovedených projektů. Vzpomene si dnes ještě někdo na „nápoj zdraví“ Crystal Pepsi či Zune MP3 od Microsoftu?

Zda vstoupit či nevstoupit na trh je dost možná právě nyní otázka, kterou se někdo teď zabývá. U inovativních projektů či u úplně nových produktů může být načasování vstupu na trh klíčové pro úspěch celé firmy.

Jak ale poznat, zda je ten správný čas, zda bude po našem produktu sháňka? Těchto pět otázek může pomoci s rozhodováním.

  1. Jak velký je onen trh?

V první řadě je dobré zhodnotit aktuální velikost segmentu trhu, v jakém chceme naši službu či produkt nabízet. Pomáhá to s odhadnutím možných rizik a nebo zase naopak výhod. Může se dokonce stát, že výsledný trh bude mnohem větší, než bylo původním předpokladem.

Budeme zakládat zcela nový trh, jako tomu bylo například s příchodem smartphonů, či se naopak budeme muset potýkat s konkurenčními hráči, jako by tomu bylo, kdybychom chtěli na trh s chytrými telefony vstoupit dnes? Jaké jsou podmínky právní a daňové pro nabízení produktu v naší zemi? Vyplatí se to vůbec celé?

  1. Co je třeba zařídit pro úspěšné obsloužení zákazníka?

Ač se to na první pohled nemusí zdát, úspěšné doručení produktu k zákazníkovi není vše. Respektive je to vše, o co by mělo v obchodě jít, ale právě pro zařízení tohoto základního principu výměny je nutné zajistit častokrát mnoho dalších věcí.

Zákazník musí někde produkt či službu vidět v nabídce, přes nějaké rozhraní, či na nějakém místě jej zaplatit a musí k němu být i náležitě dopraven. A to všechno co možná v nejkratším čase. Podnikání je častokrát o překlenutí propasti mezi znalcem poslední verze programovacího jazyku Java a zákazníkem, který chce mít vše co nejjednodušší.

  1. Disponujete schopnostmi a prostředky nezbytnými k ukotvení produktu na trhu?

Překvapivě se nejedná o finanční prostředky, ale spíše o schopnost zdolávat překážky. Může se dost dobře stát, že vaši zákazníci budou cizinci a nebudete znát jejich jazyk. Je možné, že zjistíte, že vaše cílová skupina se nachází na úplně jiných místech a bude třeba měnit celý marketingový plán.

Snad všechno se dá ale s trochou píle a snahy překonat. Jen to občas může nějakou dobu trvat.

  1. Jsou vyžadovány vstupní náklady od spolupracovníků?

Pokud si ještě nejste úplně jistí, zda ano či ne a zjistíte, že by mohli mít vaši spolupracovníci nějaké vstupní náklady, může to být rozhodující argument. Bohužel nepůsobí dobře, když chcete po někom, aby s vámi pracoval na projektu a ještě k tomu do toho vložil své prostředky, či dokonce peníze. Od zaměstnanců je to snad dokonce trestné, jelikož to hraničí se systémem „letadlo“.

  1. Co vás to bude stát?

Než se do něčeho po hlavě vrhneme, může být dobré se zeptat sebe sama, proč, či jaký je k tomu vlastně důvod. Co nás to bude stát, co se lidských sil a energie týče. Kolik času jsme ochotni věnovat, či kolik energie do něčeho vložit.

Jeden úspěšný podnikatel mi před nedávnem říkal, že vždy, než do něčeho investuje, položí si následující čtyři otázky: Je to dobré pro mě? Je to dobré pro moji rodinu? Je to dobré pro společnost? A je to dobré pro svět jako celek?

zdroj: inc.com


banner_mine_page


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center