Hned na začátek bych rád použil jeden citát, který toto téma skvěle vystihuje.

Akce bez informací je běh na dlouhou trať. Informace bez aplikování v praxi zbytečností. – Abu Bakr

A přesně o tom to je, informace a akce jsou dva díly skládačky, které fungují, když jsou využívány společně. Tak nezapomeňte to, co se naučíte, zařadit do svého života!

Nebudeme dále plýtvat naším nejcennějším aktivem – časem, a jdeme se podívat, jaké knihy zvítězily.

Cashflow kvadrant

Možná jste čekali knihu Bohatý táta Chudý táta, ale tu zde nenajdete. Rozhodli jsme se jít dál a brát ji jako úplný základ. Pokud jste ji ještě nečetli, určitě byste jí měli začít.

Naše první kniha je Cashflow kvadrant, ve které Robert Kiyosaki popisuje kvadrant, který změnil pohled na život milionům lidí po celém světě. Vysvětluje, jak se lidé, podle činnosti, dělí do 4 skupin – zaměstnanci, živnostníci, majitelé podniku a investoři.

cfk

Díky knize zjistíte, v jakém kvadrantu se nacházíte a dostanete informace, které vám pomohou rozhodnout se, jestli je pro vás ten pravý. Samozřejmě s nepatrně zaujatým podnikatelským pohledem.

Dále Robert Kiyosaki píše, jak se lidé ovlivnění školským systémem a okolím stále snaží hledat jistoty tam, kde ve skutečnosti nejsou. A popisuje návod, jak se k „jistotě“ v moderním světě dopracovat – tedy stát se majitelem podniku, nebo investorem.

Tato kniha vám pomůže utřídit si, kam se chcete v životě dostat a je dobrým základem pro podnikatelské myšlení. Samozřejmě je třeba některé věci brát s rezervou. Pokud však budete semínka myšlení, které vám zaseje tato kniha, dál opečovávat, výsledky se dostaví.

JAK ZÍSKÁVAT PŘÁTELE A PŮSOBIT NA LIDI

Kniha Jak získávat přátele a působit na lidi od Dalea Carnegieho je jednou z nejlepších knih, jakou jsem kdy četl. Učí pokoře, respektu a zájmu o druhé. Jak v podnikání, tak i v zaměstnanecké sféře by si ji měl přečíst každý.

Komunikace je společně se vztahy, tou nejtěžší disciplínou, která existuje. Upřímným zájmem o druhé jim uděláte nejen radost a, jak píše D. Carnegie ve své knize, „stanete se oblíbenými“, ale také díky ní zlepšíte vztahy, ať už s kolegy, zaměstnanci, obchodními partnery, nebo v rodině. A určitě díky ní navážete také nové vztahy, které vás posunou jak v profesním, tak osobním životě.

V redakci jsme se shodli, že by tato kniha měla být zařazena do povinné četby.

JISTOU CESTOU K BOHATSTVÍ

Úzká knížka od Wallace D. Wattlese je zaměřená primárně na nastavení mysli. Nastavení mysli je pro úspěch důležité a většina z nás má v hlavě různé bloky, které nám brání zbohatnout. Příkladem může být představa, že je dnes taková konkurence, že se člověk nedokáže prosadit. Nebo že není dost pro všechny – a to se netýká jen peněz, ale také lásky, příležitostí, práce, a tak dále.

Wattles konkrétně popisuje myšlení Jistým způsobem, které nás dovede k bohatství, naráží i na vděčnost a další témata, která nám opravdu pomohou nastavit mysl správným (Jistým) způsobem.

Zajímavostí je, že pomocí této knihy „restartoval“ své myšlení například Mark Džirasa, známý český speaker a podnikatel, který ji četl celý rok stále dokola.

Až si půjdete pro knížku do knihkupectví a dočtete ji, nespokojte se a pusťte se do toho znovu. Platí u ní mnohonásobně, že nám dojde spousta věcí až na druhé, nebo třetí přečtení.

ČTYŘHODINOVÝ PRACOVNÍ TÝDEN

Kdo by nechtěl pracovat jen 4 hodiny za týden a vydělávat desítky tisíc dolarů každý měsíc?

Timothy Ferriss, autor knihy, právě toto dokázal. Ale ze začátku tomu tak vůbec nebylo. Přestože vydělával hodně peněz, trávil v práci neuvěřitelné množství času, řádově přes deset hodin denně. Byl z něj uhnaný podnikatel a podepisovalo se to pomalu i na jeho zdraví.

Poté díky Parretovu pravidlu obrátil svůj život na ruby – začal méně pracovat, vydělávat více peněz a užívat si života. Jak to dokázal, pak popisuje v knize, která je skvěle, provokativně napsaná a jde přímo k věci.

Ať už podnikáte, jste zaměstnaní, nebo studujete, kniha Čtyřhodinový pracovní týden vám ukáže úplně jiný pohled na život i práci. Nemůžu říct, že bych se všemi postupy a názory souhlasil, ale některé tipy stojí opravdu za to. A obecně je vždy dobré znát co nejvíce pohledů na věc, můžeme se pak rozhodnout, jaký si zvolíme.

MILIONOVÝ EMAIL

Na závěr jsme přiřadili jednu poměrně neobvyklou knihu, kterou je Milionový email od Davida Kirše. Knížka je o email marketingu a know how, které je v ní obsaženo pomohlo autorovi vydělat přes 5 milionů korun. A vydělává i nadále.

Prosím, nepleťte si email marketing se spamem. Email marketing je trend, který firmám, které ho ovládají, tvoří až 20% zisku. Nebavíme se tedy o slepém rozesílání nabídek, nebo obtěžování, ale strategickém postupu, který pomáhá našim čtenářům a vede je k tomu, aby se z nich stali zákazníci.

Tento obor je u nás stále v plenkách a lidem, kteří se ho naučí, zajistí velmi výhodnou pozici na trhu, ať už jako jednotlivci na trhu práce, tak i firmě. 81% prodejů se totiž uzavírá až po pátém kontaktu, tak si představte, o kolik peněz firmy přicházejí, když nesbírají kontakty a se zákazníky nekomunikují.

Email marketing může pomoci v podstatě každému, kdo se chce prezentovat na internetu (a to by měl dnes každý). Takže ať už jste profesionální sportovec, podnikáte v síťovém marketingu, nebo zaměstnanec v korporátu, může dát email marketing vaší činnosti úplně jiný rozměr.

Kniha je obvykle k dostání za 299 Kč, David Kirš se však rozhodl dát omezený počet knih zdarma, jen za poštovné. Takže pokud chcete získat náskok před konkurencí, objednejte si ji ještě dnes, nevíme, jak dlouho tato akce potrvá.