Toužíme dosáhnout svého životního cíle, věříme v sebe a své schopnosti, máme potřebné odborné znalosti a naše obrazotvornost jede na plné obrátky. Je tedy náš úspěch zaručen? Zákon přitažlivosti nám říká, že pokud myslíme na dobré věci, budou se nám dít. Víra je pro úspěch důležitá. Další podstatnou složkou vzorce je AKTIVITA. Abychom přitahovali to, co si přejeme či potřebujeme, musíme něco podniknout.

Organizované plánování je základem každého úspěchu. Když chceme napsat knihu, uvařit večeři, jet na dovolenou, vše vyžaduje předběžný plán a přípravu. Totéž platí pro budování úspěšné kariéry či podnikání. Organizovaný, podrobný plán je nutný k rozvržení cesty k úspěchu. 

Než začneme plánovat, je třeba si ujasnit, CO budeme plánovat, JAKÝ je náš cíl a PROČ ho chceme dosáhnout. 

1. Aktivity krok za krokem

Jakmile máme celkový plán, sestavujeme seznam položek, které chceme ten den splnit. Jen dlouhodobé cíle totiž vedou k prokrastinaci. Krátkodobější cíle nám pomáhají udržet správný směr, můžeme je lépe zhodnotit a napravit případný nezdar. Když vytvoříme seznam činností, kterým každý den věnujeme chvilku, na konci měsíce zjistíme, že jsme udělali velký kus práce. Právě menší pravidelné aktivity vedou k velkým úspěchům. Obvykle je dobré začít s nejméně lákavými položkami, protože jejich splnění dodá našemu dni energii a nemusíme se na ně celý den “těšit”.

2. Priority

Vytvoření pracovního systému může nějaký čas trvat, ale poskytne dlouhodobý užitek. Jedním z nich je vyšší produktivita. Prioritizování pomáhá upřednostňovat úkoly, které vedou k cíli. Zároveň nám různá důležitost úkolů pomáhá redukovat stres v případě neplánovaných událostí, kvůli kterým nestihneme splnit všechny položky na seznamu.

3. Plánování v rolích

Všichni máme mnoho povinností, je proto důležité zařadit položky související s našimi emocionálními, finančními, společenskými i duchovními cíli. V tomto směru pomáhá plánovat v rolích, které máme – jsme rodiči, dětmi, přáteli, partnery, zaměstnanci nebo se věnujeme svému businessu. Při plánování je důležité myslet na všechny tyto složky, jinak bychom snadno mohli dospět například ke zjištění, že se nám daří ve finanční oblasti, ale chybí nám pevné zdraví, abychom se z toho mohli těšit.

4. Organizované plánování

Správný time-management je pro dosažení úspěchu zásadní. Když si vše zorganizujeme do určitého systému, podáváme lepší výkon. Krátkodobé plánování vyžaduje zpočátku čas, z dlouhodobého jsme díky němu však efektivnější. Pro své plánování můžeme využít nejrůznější diáře, To Do Listy, aplikace a kalendáře. Kromě seznamu úkolů je dobré vytvoření seznamu toho, s čím musíme přestat. Věci, které nám berou čas a energie, ale i věci, které děláme a které by mohl udělat efektivněji někdo jiný.

5. Zhodnocení

Když začneme s konkrétními úkoly a cíli, lépe na konci dne zhodnotíme, zda jsme dosáhli požadovaného cíle. Můžeme tak lépe identifikovat, v čem jsme udělali chybu – zda jsou naše cíle jasné, zda máme správné nástroje nebo jsme si vytyčili dostatek času. U krátkodobých cílů můžeme udělat nápravu téměř ihned. Pokud potřebujeme pomoci, můžeme požádat správného člověka, který nám je pomůže lépe naplánovat.

Organizované plánování je základem každého úspěchu. Zaměřme se na jednoznačné plány a pozornost vůči maličkostem. Vše, čeho dosáhneme, je vždy závislé na kvalitě našich plánů.