Řada z nás zná tu situaci, kdy svůj notebook, tablet, nebo telefon při práci na aktuálním projektu zaplním různými (zbytečnými) záležitostmi a automaticky hážeme jednotlivé soubory na pracovní plochu. Následně chceme danou věc najít a nevíme, jak jsme soubor pojmenovali a na jaké místo ho uložili.
Snažíme se pracovat rychle, ale tato snaha je častokrát na úkor naší produktivity a v konečném důsledku zjistíme, že ztrácíme čas hledáním jednotlivých věcí, souborů či dokumentů.
Nedávno jsem taktéž fungoval na této bázi. A když přítel, se kterým pracuji na jisté grafické zakázce, viděl mou pracovní plochu a rozmístění souborů, nemohl se zdržet komentáře a řekl:
„Zapamatuj si jednu věc – pořádek v okolí = pořádek v duši.“
Tak jednoduché a zároveň náročné naučit se tuto moudrost aplikovat do svého života. Tento svět si nás dokáže strhnout svou uspěchaností a to bývá v mnoha případech nejhorší způsob, jak se snažit být produktivní a směřujícím dopředu. Děkuji za radu, kterou mi můj přítel poskytl, i když jsem na ni mohl prakticky přijít úplně sám. Ale mnohokrát potřebujeme popostrčit, abychom pochopili jisté souvislosti.
Proč je tedy důležité mít ve svých věcech pořádek? Po vlastních zkušenostech přináším i vám těchto 5 důvodů, které vám pomohou pochopit tajemství výše zmíněné moudrosti.
1. Nebudete mít důvod se v průběhu práce cítit v úzkých
Pracovat s vícero dokumenty a nemít o nich nejmenší přehled je upřímně řečeno zaručená cesta k tomu, aby vaše práce byla plná chyb a nesmyslů. Při pracovním shonu ukládáte všechno na pracovní plochu a nestíháte kontrolovat byť jen názvy jednotlivých souborů či typy formátů. Chcete-li něco najít, trvá vám to déle, než byste si představovali, a začínáte cítit, že se ztrácíte ve vlastním bludišti.
2. Budete usínat s pocitem, že nemáte ve svých věcech nepořádek
Tento návyk „systémového nepořádku“ si začnete pomalu odnášet nejen domů, ale i do své postele. Stres vám bude čím dál bližším přitelem a vy budete nervóznější, protože si v hlavě budete promítat to, jak marně hledáte dané soubory, které váš projekt potřebuje. Spánek je důležitý a proto nevystavujte svůj mozek zoufalým situacím.
3. Budete rychlejší v každém směru
Mít pořádek ve svých věcech je ten nejlepší způsob, jak SKUTEČNĚ postupovat kupředu a být stále produktivní. Chcete poslat vybraný soubor mailem? OKAMŽITĚ najděte přesně pojmenovanou složku a vyberte všechno, co jen chcete. Jednoduše a precizně budete vědět, kde má každá část vašeho projektu svoje místo.
4. Budete se cítit důležitější
Zaručuji vám, že když se rozhodnete být „systémovým perfekcionistou“, vaše vlastní hodnota ohromně stoupne. Budete se cítit důležitější než kdykoliv předtím. Víte proč? Protože se stáváte profesionálnějším v tom, co děláte a milujete. Jste lepší verzí sebe samého.
5. Váš klient nebude na pochybách
Dáte mi za pravdu, že to poslední, co si přejete cítit z vašeho klienta, je pochybování o vašich schopnostech. Pokud se stane, že klient bude mít možnost vidět styl vaší práce, ujistěte se, že ho to mile překvapí. Jeho spokojenost je nejen váš zisk, ale především respekt a záruka další zakázky, protože nikdo nemá chuť měnit ověřenou kvalitu. Pokud je klient spokojený, znamená to ve více případech, že zůstává věrný vaší značce.
Už chápete? Pokud máte pořádek ve svých věcech, máte zároveň pořádek a pokoj ve své duši.
V dnešní době plné elektroniky a technologií nestojí téměř nic stát se produktivnějším. Nedopusťte, abyste měli ve svých věcech nepořádek. Všechno se odrazí nejen na vaší práci, ale i ve vaší domácnosti či v soukromém životě.
Napsali jsme více článků, ve kterých vyzdvihujeme aplikace, které vám pomohou docílit pořádku a přehledu ve vašem počítači. Využívejte je. Pokud to neumíte, naučte se to. Budete rychlejším, profesionálnějším a klidnějším člověkem, jehož klienti budou odcházet s úsměvem na rtech, protože dostanou to, oč žádali.