Líbilo by se vám mít víc času a peněz? A co svět, kde MŮŽETE, ale NEMUSÍTE? I tak chutná svět svobody. Málokdo z nás si však uvědomuje, že právě ten svět si vyžaduje největší dávku disciplíny a cesta k němu si vyžaduje jistou daň. Daň v podobě úsilí, těžké práce na sobě a dodržování naplánovaných aktivit. To je sebedisciplína – most mezi cílem a jeho splněním. 

Na začátku každé cesty je sen a jeho uskutečnění stojí na třech pilířích. Na velikosti a síle vlastního PROČ, disciplíně a efektivním plánování aktivit.

KROK ČÍSLO 1. ZAČÍT S PROČ

Na každé cestě za úspěchem přijdou těžší chvíle a právě tehdy je na místě připomenout si důvod, proč jsme začali. Na začátku bychom měli najít takové „proč“, které bude větší než jakékoli překážky, které přijdou. Když ho máme, napišme si ho a připomínejme. Jen tak se udržíme v neustálém flow.

KROK ČÍSLO 2. ZAVÁZAT SE

Sebedisciplína začíná ovládáním myšlení. Pokud si své myšlenky neovládáme, nemůžeme ovládat své potřeby. Disciplína vyžaduje makat a nepodvádět. Jde o budování návyků a pravidelných menších činností, které nás při pravidelné a dlouhodobé aktivitě dovedou k úspěchu.

KROK ČÍSLO 3. NAPLÁNOVAT SI SVÉ AKTIVITY

Zaměřme se na efektivní plánování aktivit. Mít pouze dlouhodobé cíle vede ve většině případů spíše k prokrastinaci. Krátkodobé cíle jsou ty, u kterých vidíme ihned zpětnou vazbu a máme možnost udělat rychlou nápravu.

KROK ČÍSLO 4. DĚLAT MENŠÍ AKTIVITU KAŽDÝ DEN

Motivace nás dostane na cestu, ale nikdy nic nedokončí. Je to právě disciplína a akce, která věci dokončuje. Pokud se cítíme motivovaní, využijme ten pocit k vytvoření vnitřního stroje. Místo slibování a přehnaných nároků na sebe si stanovme jednu drobnou aktivitu, kterou budeme vykonávat každý den- ať se děje, co se děje! Jsou to totiž právě malé denní aktivity, které nás dovedou přesně tam, kde chceme být.

Jak řekl Josef Čapek: Disciplína není na to, aby svobodu spoutávala, ale aby se mohla naplno rozvinout.“