Pokud se jedná o podnikatele, kteří nabyli obrovského jmění, hned Vás jistě napadnou jména, jako je Bill Gates (Microsoft), Steve Jobs (Apple), Mark Zuckerberg (Facebook) nebo Richard Branson (Virgin). Nicméně existuje velká spousta dalších milionářů, o kterých jste s velkou pravděpodobností doposud neslyšeli, což je velká škoda, neboť se můžete naučit velmi mnoho z jejich příběhů, které inspirují.

Zde jsou tři příběhy podnikatelů milionářů, které nás mohou inspirovat, stejně tak jako lekce, díky kterým se můžeme poučit.

1. Haruhisa Okamura, zakladatel a CEO společnosti Adways

Kdo to je: Zakladatel a CEO jedné z největších japonských technologických společností. Společnost, která je zaměřena na on-line reklamy, zaznamenala příjmy, které se pohybují více než přes 221 milionů amerických dolarů a to za minulý rok 2013.

Ponaučení: Nedopusťte, aby Váš nedostatek vzdělání zpomaloval nebo určoval možnosti, které máte ve svém podnikání či životě.

Příběh: Okamura vypadl ze školy, když mu bylo 16 let a později byl zaměstnán, jako prodavač. Měl obsáhlé problémy se svými vrstevníky a také v navazování přátelství, a právě proto se rozhodl, že zaměstnávat bude on. V roce 2000, kdy světem zavládlo internetové šílenství, byl Okamura fascinován internetovými společnostmi a jejich IPO, což je první veřejná nabídka akcií při vstupu společnosti na burzu.

V únoru roku 2001 založil společnost Adway s pouhými 10 tisíci dolary. Vytrval i přes poloviční ztrátu svého kapitálu při pokusu vyvinout email-marketing software. Později najal talentovaného inženýra Sanki Nishiguchiho, který se stal CTO, což je technologický ředitel společnosti.

Počínaje affiliate modelem, který dnes mnohá řada podnikatelů zná, Adways začala rychle růst a to zejména poté, co se obratně zaměřila na mobilní technologie. V roce 2006 se společnost stala veřejnou. Okamurovi bylo pouhých 25 let a dnes má pobočky, které jsou rozprostřeny po celém světě.

2. Josie Natori, zakladatelka a CEO společnosti Natori

Kdo to je: Zakladatelka a CEO společnosti s luxusním dámským oblečením na spaní, která se rozšířila o vůně, brýle a domácí výzdobu. V roce 2011 společnost zaznamenala 150 milionů dolarů v maloobchodních tržbách.

Ponaučení: Být přistěhovalcem nemusí být překážkou k úspěchu.

Příběh: Natori se přestěhovala do USA z Filipín v roce 1964, aby mohla studovat na univerzitě v New Yorku. Vše bylo o 180 stupňů náhle jiné a to po každé stránce. Počasí, jídlo, dokonce i kultura a humor. Byl to šok, na který si musela ale zvyknout. Stejně tak navzdory svému stesku po domově ukončila studia v oboru ekonomie a začala pracovat ve společnosti Bache & Company. Později v roce 1971 se přestěhovala do Merrill Lynch, ale i přes to vše se cítila zrozená pro podnikání a toužila po tom, aby vybudovala svou vlastní společnost.

Své pocity nenechala čekat a v roce 1974, hned poté, co se oficiálně stala občanem USA, Natori a její manžel prozkoumali různé způsoby, aby mohli uskutečnit jejich touhu podnikat. Jejich šance přišla až v roce 1977, tehdy představila svou první noční košili. Natori začala být úspěšná a pokračovala v růstu společnosti, který se vyšplhal na 400 zaměstnanců a nedávno vydala novou řadu produktů za nižší cenu pro americkou maloobchodní společnost Target.

3. Heidi Ganahl, zakladatelka Camp Bow Wow a motivační řečník

Kdo to je: Zakladatelka řetězce Camp Bow Wow a silný motivační řečník.

Ponaučení: Jen proto, že má Váš sen okliku neznamená, že Vaše cesta končí.

Příběh: Ganahl a její manžel Bion Flammang přišli s nápadem založit společnost zaměřenou na péči o pejsky a děti pro lidi, kteří jsou často na cestách. Roku 1994 byl při tragickém leteckém neštěstí pan Flammang zabit. Jejich realizace snu byla na několik příštích let pozastavena a Ganahl ho upravila tak, aby jakožto svobodná matka, která vychovává děti, se nikdy nevzdala.

V prosinci roku 2000 Ganahl obrátila celoživotní vášeň pro psy do prvního tábora Bow Wow v Deneveru. Při již druhém otevření další pobočky na jiném místě, roku 2002, jí klient navrhl, aby zvážila možnost franšízy. Poté, co byla společnost uvedena na AOL, to je poskytovatel internetových služeb sídlící v New Yorku, byznys vzlétl. Franšízy nyní existují v celé USA a Kanadě, a společnost má dnes hodnotu více než 80 milionů dolarů.

Máte skvělý nápad na vlastní podnikání? Neexistuje žádný důvod, proč nezačít právě teď hned. Možná jste Vy předurčeni k tomu, abyste jednou měli svůj příběh na podobném seznamu a inspirovali tak mnoho jiných lidí po celém světě tak, jako Okamura, Natori a Ganahl. Pokud jste ochotni tvrdě pracovat a jednat, pak je možné vše.