Od začátku to byl příběh budoucího podnikatele. Již jako malého ho zajímalo, co to je úspěch a jak si vydělat peníze. Jedním z prvních „podnikatelských“ nápadů byl pult u silnice a prodej hrušek, které natrhal na zahradě prarodičů. V dětských očích zajímavý výdělek a pravděpodobně to bylo právě to, co zasadilo Jirkovi v hlavě podnikatelské semínko.

Podobný nápad se zrodil i v době, kdy studoval střední školu. Většina z nás si pamatuje dobu na střední škole, kdy jsme chodili na obědy, které nestály za nic. Podnikatelská mysl vidí v této situaci příležitost. Jirka se proto rozhodl objednávat na odpolední pauzy pizzy a ty následně rozprodávat po dílkách s marží. Spolužáci měli radost, plný žaludek a Jirka kapesné S tímto myšlením se nám již začíná ukazovat, kam celý příběh směřuje.

Jako hokejista se Jirka snažil bojovat o vytouženou dráhu sportovce. V 18 letech odjel do Ameriky, kde hrál hokej. Ve volném čase každý hráč musel chodit na brigádu a tak se Jirka dostal k práci stěhováka ve firmě kamaráda trenéra. „Jednalo se o velice důležitou část mého života “, popisuje tak svou zkušenost Jirka. „Když jsem odjížděl, tak jsem se chtěl hokejem živit. Dnes to zpětně vnímám tak, že jsem se naučil jazyk, poznal kus světa, naučil jsem se o sebe sám postarat a osamostatnil se. Zároveň jsem dostal příležitost vidět, jak ve firmě, ve které jsem pracoval, skvěle fungovalo vedení a viděl jsem jaký přístup by měli mít manažeři ke svým podřízeným.

Po návratu z Ameriky se rozhodl studovat vysokou školu a u toho sbírat praxi. Pracoval v hotelu na Malé Straně. Zde viděl úplně opačný přístup než v Americe. „V první fázi bylo vše v pohodě a po personální stránce to fungovalo, pak ale přišla výměna ředitele hotelu a ten přišel s nápadem, že se začne šetřit – na zaměstnancích. Podle mě nejhorší rozhodnutí co může manažer udělat. Do spolupracovníků nebo zaměstnanců se má investovat a ne na nich šetřit.“ Špatné vedení, neochotný přístup k zaměstnancům, který se následně odrážel i v přístupu k zákazníkům. „Jednoho dne mi to přestalo dávat smysl. Dlouhodobě budovaný kolektiv a skvělá parta lidí se během krátké doby rozutekla.“ Po této zkušenosti odešel pracovat pro britskou HR společnost, která přesidlovala do Prahy. Zde pracoval 8 měsíců. Opět na toto období vzpomíná s otevřenou myslí, získal zkušenosti a náhled, jak on lidi vést nechce.

Po třetím zaměstnání, kde pracoval na pozici marketingového manažera pro společnost eBay a vedle marketing pro Austrálii, jihovýchodní Asii a část evropských poboček eBaye se rozhodl, že se pustí do podnikání.

Po pár letech na vysoké škole se z ní rozhodl odejít, jelikož neviděl způsob využití toho, co se učí. Dal na praxi, díky které získal i pozice, jenž vysokou školu vyžadovaly. „Způsob výuky mi nedával smysl. Školy produkují desetitisíce absolventů a jen jednici dokážou používat vlastní úsudek a myšlení. Naučí se na zkoušky a vlastně ani nevědí co se učí. Chybí tam logika a důraz na praxi. To je špatně a byl to jeden z hlavních důvodů, proč jsem se rozhodl školu nedodělat.“

První podnikání

Jako sportovec spatřil díru na trhu ve sportovní výživě. Proto se rozhodl pro spolupráci s americkou společností Mega Pro a z Koree objednal několik desítek tisíc láhví Aloe Vera Obojí následně prodával na českém trhu. „Produkty byl skvělé, jen my jsme ho neuměli prodávat. Neznali jsme prostředí a hlavně poměry na trhu v ČR. Měli jsme pocit, že když lidem dáme kvalitní produkt za dobrou cenu, tak půjde vše samo.“ Rychle ale přišel na to, že to tak jednoduché nebude. „Kontroloři, problémy s názvem, distribuce. Bylo toho hodně, kde jsme chybovali. Odnesl jsem si mnoho zkušeností. Musíte postupovat krok po kroku, pokud se chcete někam dostat.”

Doprodali poslední výrobky a hurá do dalšího businessu. Reality a první setkání s finančně poradenským světem. Silná konkurence. Po nasbírání kontaktů se vám v tomto trhu plave lépe. To přesně udělal i Jirka. Získal kontakty a našel tak i obchodní příležitosti. Podnikavá mysl nikdy nespí. Po tom, co zjistil, že v budově, kde měl kancelář jsou volné prostory rozhodl se, že je využije k většímu užitku než jen k získání provize. V přístavbě ve vnitrobloku vznikly  Thajské masáže a z ostatních pater se udělal hostel. „Na tohle období vzpomínám rád. Byla to obrovská dřina a nápor na nervy. 16 hodin denně bez víkendů na nohou v provozu. Poznal jsem spoustu zajímavých lidí z celého světa. Na Booking.com držel nejlepší hostelové hodnocení v Praze. Ale byl jsem rád, že jsem z toho po čase vystoupil. Je to vážně dřina.“

A tak se dostáváme do současnosti. Jirka pracuje na několika projektech: vlastní společnost, která poskytuje vozidla na operativní leasing, řídí část finančně poradenské společnosti a aktuálně spouští prodej cestovního pojištění na cestovatelském portále. „Podnikání není od pondělí do pátku. Musíte roky makat než se Vám to vrátí. Ale stojí to za to“ Pro úspěch je potřeba udělat to, co jiní neudělají. „Budujte vztahy, potkávejte se s lidmi, věnujte se tomu, co máte rádi a makejte na svých snech – všechno se Vám to jednou vrátí!” to radí Jirka.