fbpx

2 dubna

13 chyb, které zabijí vaše podnikání, pokud je nevyřešíte okamžitě

0  comments

Autor originálního článku píše o své zkušenosti z minulosti, kdy začal spolupracovat s menší společností a jeho úkol byl, aby stávající manažery naučil podle čeho a jak vybírat na pohovoru zaměstnance.

Ihned se zeptal na první otázku, která napadne snad všechny, a sice na základě čeho přijímají lidi do firmy. Odpovědí mu bylo, že podle toho, jak na manažera uchazeč o práci zapůsobil. Což byl ostatně i důvod, proč musel být do firmy pozván právě specialista na přijímací pohovory a autor originálního článku.

Zde už je 13 slibovaných chyb, které ničí podniky ve velkém.

  1. Špatný zákaznický servis

I s nejlepším produktem na světě budete ze hry, pokud nebudete mít obstojný zákaznický servis. Ani vy si nepůjdete koupit boty někam, kde vašim potřebám nerozumí a nedokážou pomoci. Není nikdy na škodu neustále sledovat právě tuto část vašeho byznysu a vylepšovat ji.

Častým řešením je také sepsání pravidel zákaznického servisu a vyvěsit je někam na oči zaměstnancům nebo spolupracovníkům.

  1. Absence kvalitního přijímacího procesu

Spoustu firem bere tuto otázku příliš lehce. Říká se, že společnost je přesně tak dobrá jako poslední zaměstnanec, který do ní vstoupil. Snaha, čas ani energie vynaložená do procesu přijímaní nových zaměstnanců nikdy nepřijde vniveč. Jádrem každé společnosti jsou totiž lidé, kteří pracují přímo v ní.

  1. Opomenutí mise a vize

Je až zarážející, kolik byznysmenů nedokáže říci, co vlastně jejich firma nebo společnost dělá a kam směřuje. Vydělávat peníze je fajn, ale ve výsledku co s penězi, když je nepoužijete? Založit firmu bez vize a smyslu její existence je jako jít na výlet a nevědět kam.

  1. Neodměňování zaměstnanců za kvalitní výkony

Zaměstnanci jsou lidé se vším všudy. Je nešvar velkopodnikatelů vidět zaměstnance jako stroje, jimiž ale nejsou. Všichni máme duši a potřebujeme vidět výsledky naší práce nebo za naši snahu dostat alespoň ocenění.

Morálka je poté vyšší. Motivace zaměstnanců k práci také. Ale hlavně lidem pod sebou neděláte ze života peklo nesmyslnými nároky, ale naopak jim alespoň čas od času ulehčíte.

  1. Nezkušení vedoucí

Drtivá většina zaměstnanců je do firmy přijímána na základě schopností. Mít ve firmě technicky zdatné lidi je úžasné a je to potřeba, ale to neznamená, že budou dobří vůdci týmu. Na druhou stranu dobrý nadřízený vede svým vlastním příkladem. Prověřte, zda nemáte na technických pozicích zaměstnance, kteří umí pracovat s lidmi a na vedoucích pozicích někoho, kdo by radši seděl v klidu v kanceláři a dělal potichu svoji práci.

  1. Špatná znalost byznysu

„Viděl jsem tento týden jeden profil na LinkedIn, jehož vlastník byl výkonný kouč, ladič pián, restaurátor starého nábytku a realitní makléř. Skutečně? Prosím, je třeba tomu dát trochu formu.

Nemaťte vaše zákazníky tím, co vlastně děláte.“

  1. Nefunkční technologie

Není nic horšího, než když se zákazník chce spojit s podporou nebo objednat produkt přes webové stránky, ale technologie prostě nefunguje. Pokud se toto bude stávat moc často, klient si najde jiného dodavatele zboží nebo poskytovatele služeb.

  1. Zastaralost postupů

V originálním článku autor popisuje svoji příhodu, kdy musel formulář jedné firmě zaslat faxem. Když se ptal, proč to nejde emailem, odpovědí mu bylo, že „faxem to děláme celou dobu“. To není moderní byznys ani byznys zaměřený na zákazníka. Je to byznys zaměřený na pohodlí vedoucího pracovníka.

  1. Arogance

Všichni známe nepříjemnou paní na druhé straně telefonu. Podobná situace je například, když zákazník přijde do obchodu s otázkou a prodavačka se na něj dívá, jako by jej právě v mysli probodávala tisíci meči.

Dnes už snad žádná společnost není jedinou na trhu a zákazníci jsou velmi neposední.

  1. Špatná komunikace se zaměstnanci

Tento odstavec velmi úzce souvisí s bodem číslo čtyři. Spokojený zaměstnanec vždy udělá lepší práci. Není mu častokrát nepříjemné ani zůstat v práci přes stanovený čas. Nikdy nezapomenu na zaměstnance nočních směn v supermarketu, kde jsem kdysi dělal brigádu, kteří s úderem půl sedmé ráno doslova upouštěli krabice se zbožím na zem a prostě odcházeli domů.

Zjistěte, co vaši zaměstnanci, jádro firmy, potřebují. Jinak se může stát, že budete muset platit ještě extra brigádníky, kteří budou po zaměstnancích zvedat upuštěné krabice se zbožím a uklízet je.

  1. Průběžné neučení se

Svět je pohyb a změna. Je pochopitelné, že v dnešní uspěchané době není čas na to se v průběhu celého života učit. Avšak je to potřeba, jinak postupy, kterými vedete byznys budou zastaralé a neefektivní oproti těm novým.

  1. Netrénování „předních“ pracovníků

Je zde možnost si vždy najmout manažera, avšak svěříte svou společnost někomu, kdo třeba ani nemá v oblasti vašeho podnikání zkušenosti, ale zato umí být pes na lidi? Není lepší několik let vedle sebe trénovat přímého nástupce?

Ačkoli mám osobně k MLM firmám spoustu výhrad, obdivuji jejich schopnost začlenit a zaučit kohokoli a dostat jej na vedoucí pozici.

  1. Neznalost vašich čísel

Jaké jsou nyní vaše prodeje, zisky, volně použitelný kapitál a máte nějaký a pokud, tak jak velký, dluh? Čísla ani peníze nikdy nespí a je třeba se jimi neustále zabývat, jinak se mohou objevit velmi nepříjemné účty.


banner_mine_page


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>

Privacy Preference Center